کد خبر: ۷۴۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۸
در آستانه ارسال بسته پیشنهادی ایران؛

جمعه؛ بررسی پرونده هسته‌ای ایران در لندن

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرده است که این کشور روز جمعه میزبان نشست نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 برای بحث و بررسی تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار است دیوید میلی بند وزیر امور خارجه بریتانیا ریاست این جلسه را برعهده داشته باشد که به احتمال قوی در سطح وزرای امور خارجه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان تشکیل خواهد شد.

رایس روز یکشنبه با اشاره به تمایل گروه 1+5 برای افزایش مشوق ها در بسته پیشنهادی به ایران گفته بود که این احتمال وجود دارد که در اجلاس لندن برای چگونگی اطلاع رسانی به تهران در خصوص این پیشنهادها تصمیم گیری شود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش تر تمایل خود را برای حضور در این نشست اعلام کرده بود. دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز دوشنبه با آقای جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان در تهران دیدار و گفت و گو کرد. به گفته دبیر شورای عالی امنیت ملی  ایران طی روزهای آتی کشورهای 1+5 را از جزئیات بسته پیشنهادی خود آگاه خواهد کرد.

کشورهای عضو 1+5 در نشست ماه گذشته خود در چین نتوانستند به هیچ توافقی برای افزایش فشارهار به تهران دست یابند، با این حال بر تلاش برای یافتن راه حل های دیپلماتیک برای پرونده هسته ای ایران تاکید کردند.

قرار است پیش از این نشست، گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه (موسوم به QUARTET) نیز در لندن تشکیل جلسه بدهند. این گروه شامل نمایندگان روسیه،آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل می باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین