کد خبر: ۷۴۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۱
براساس نتایج یک نظرسنجی

کلینتون می‌تواند مک‌کین را شکست دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می دهد که هیلاری کلینتون نماینده مردم نیویورک در سنای آمریکا در صورت انتخاب از سوی حزب دموکرات شانس بیشتری از رقیبش باراک اوباما برای پیروزی در برابر جان مک کین دارد.

بنا به گزارش AP براساس این نظرسنجی که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد در صورتی که سناتور کلینتون از سوی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبانماه سالجاری برگزیده شود شانسش برای پیروزی در برابر سناتور مک کین نامزد جمهوریخواهان 50 به 41 خواهد بود، در شرایطی که شانس پیروزی اوباما در برابر مک کین 48 به 46 ارزیابی شده است.

انتظار می رود اعلام نتایج این نظرسنجی سناتور کلینتون را در موقعیت بهتری برای متقاعد ساختن نمایندگان مردد حزب دموکرات برای رای دادن به وی در کنوانسیون سالانه حزب در کالیفرنیا سازد.

هیلاری کلینتون هفته گذشته توانست با کسب یک پیروزی قاطع در برابر باراک اوباما در ایالت پرجمعیت و ثروتمند پنسیلوانیا اختلاف خود با باراک اوباما را به حداقل رسانده و مهم تر آنکه رهبران حزب دموکرات را نسبت به توانایی پیروزی اوباما در ایالت های پرجمعیت در برابر مک کین مردد سازد.

باراک اوباما روز یکشنبه پیشنهاد ستاد انتخاباتی کلینتون برای برگزاری یک مناظره دیگر پیش از انتخابات مقدماتی هفته آینده در ایندیانا و کارولینای شمالی را رد کرد.

انتظار می‌رود نتیجه انتخابات ایندیانا در تعیین سرنوشت نامزد نهایی دموکرات ها نفشی مهم داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین