کد خبر: ۷۴۴۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

"حادثه مترو تهران-کرج" قابل گذشت نیست

چه عامل فنی و چه عامل انسانی علت بروز حادثه بوده باشد قابل گذشت نیست و کمیسیون عمران و حمل و نقل با جدیت این مساله را به عنوان یک موضوع بسیار مهم پیگیری خواهد کرد و نتیجه را به مردم اطلاع خواهیم داد.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: عامل حادثه مترو تهران-کرج چه فنی و چه انسانی باشد، قابل گذشت نیست.

«سید جعفر تشکری هاشمی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره تکرار حوادث مترو تهران در ماه‌های گذشته و افزایش نگرانی از بروز چنین حوادثی گفت: وقتی اتفاقی رخ می‌دهد، حتما باید توسط کمیته تخصصی بررسی شود و عللی که باعث بروز این حادثه شده و همچنین عللی که مقدمه‌ای بر بروز این حادثه بودند، شناسایی شوند و دلایل کارشناسی احصا شود.

او ادامه داد: نمی‌شود، چون حادثه‌ای داشتیم فکر کنیم حوادث الزما مثل هم هستند. باید بررسی‌های دقیق صورت گیرد. یا علت در حوزه فنی است و یا عامل انسانی علت بروز حادثه بوده است و در هر دو مورد دقیق باید بررسی شود.

تشکری هاشمی تاکید کرد: چه عامل فنی و چه عامل انسانی علت بروز حادثه بوده باشد قابل گذشت نیست و کمیسیون عمران و حمل و نقل با جدیت این مساله را به عنوان یک موضوع بسیار مهم پیگیری خواهد کرد و نتیجه را به مردم اطلاع خواهیم داد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که فرسودگی مترو تجهیزات در بروز این حوادث چه میزان اثرگذار است، گفت: فرسودگی حتما در مترو تهران اتفاق افتاده، چرا که قطعات را به موقع تامین نکردند و همینطور تعمیرات به تاخیر افتاده است. اما اینکه آیا علت این حادثه فرسودگی بوده یا نه باید حتما بررسی دقیق شود.

تشکری هاشمی تاکید کرد: اینکه فکر کنیم تامین قطعات یدکی و تجهیزات مترو تهران نیاز به بودجه دارد امر پیچیده‌ای نیست و دولت و شهرداری باید امکانات لازم را داشته باشند تا این سامانه بسیار گران قیمت برای مردم بسیار ایمن و ارزشمند باشد تا به این حال و روز نیفتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین