کد خبر: ۷۴۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۸
تاماش آیان :

دوپینگ را ریشه‌کن می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: «سخت گیری در مورد دوپینگ برای جلوگیری از زیر سوال رفتن اعتبار وزنه برداری در بازیهای المپیک 2008 است».

به گزارش‌سرویس ورزشی‌آفتاب، تاماش آیان در گفتگو با مهر، سطح مسابقات قهرمانی‌آسیا در ژاپن را از نظرفنی بالاتراز دوره‌های گذشته خواند واظهار داشت: برخی از قهرمانان المپیک پکن نیز از دل همین مسابقات بیرون خواهند آمد.

وی با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه وزنه برداری آسیا طی سالهای اخیرافزود: کشو‌رهای این قاره باید با کنار گذاشتن برخی ملاحظه کاریها با یکدیگر متحد باشند و در کنار یکدیگر برای موفقیت وزنه برداری حرکت کنند.

آیان در ادامه تصریح‌کرد: ما نمی خواهیم کشورهای آسیایی پیشرفت را به هر قیمتی بدست بیاورند و از یکدیگر پیشی بگیرند.

رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری ادامه داد: سخت گیریهای کمیته ضد دوپینگ در مبارزه با پدیده دوپینگ برای ایجاد وضعیت بهتر ورزشکاران آسیایی نسبت به سال‌های گذشته است که موفقیت‌هایی خوبی نیز در این زمینه کسب شده‌است.

آیان هدف از سخت‌گیری در مورد دوپینگ ورزشکاران را دفاع از اعتبار وزنه برداری در بازیهای المپیک پکن خواند و تاکید‌کرد: تمام تلاش ما این است که دوپینگ را در وزنه برداری ریشه کنیم چراکه نمی‌خواهیم با مثبت اعلام شدن چند آزمایش دوپینگ، اعتبار وزنه برداری زیر سوال برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین