کد خبر: ۷۴۴۵۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
مخالفت اسرائیل با طرح آمریکا برای «توافق موقت» با ایران

دیدار مقامات آمریکا و اسرائیل| جزئیات ۳ سناریو درباره مذاکرات وین

مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به فلسطین اشغالی سفر کرده در دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی ۳ سناریو درباره مذاکرات وین تشریح کرده است.
دیدار مقامات آمریکا و اسرائیل| جزئیات ۳ سناریو درباره مذاکرات وین
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه «آکسیوس» در مطلبی به نقل از چهار مقام ارشد رژیم صهیونیستی روایتی از دیدار میان «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با همتای صهیونیست خود ارائه کرده است.

مقام‌های صهیونیستی مورد استناد آکسیوس مدعی شده‌اند که آن‌ها بعد از اتمام نشست راهبردی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی اطمینان داشته‌اند که آمریکا آماده است در صورت لزوم مواضع سخت‌گیرانه‌تری علیه ایران اتحاذ کند و مواضع اسرائیل را در نظر خواهد گرفت.

آکسیوس به نقل از دو مقام صهیونیست ادعا کرده جیک سالیوان در جلسه با مقام‌های اسرائیلی سه سناریو را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است:

۱- حصول توافق طی هفته‌ای گذشته در خصوص برجام که سالیوان درباره قابل دستیابی بودن آن تردید ابراز کرده؛

۲- دستیابی به یک توافق موقت «توقف در برابر توقف» با هدف جلوگیری از پیشرفت سریع برنامه هسته‌ای ایران؛

۳- عدم دستیابی به توافق که با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و فشار‌های تازه همراه خواهد بود.

جیک سالیوان در روز‌های گذشته با «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم دیدار کرده است.

یک مقام ارشد صهیونیستی گفته بنت از اینکه جیک سالیوان علی‌رغم مسائل مهم پیش روی دولت بایدن به فلسطین اشغالی سفر کرده تمجید کرده و آن را نشانه‌ای از توجه آمریکا به دغدغه‌های اسرائیل درباره ایران می‌بیند.

طبق روایت آکسیوس در این دیدار‌ها ایده توافق موقت با ایران مطرح شده، اما با مخالفت مقام‌های رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفته که اسرائیل در حال حاضر به گونه‌ای رفتار می‌کند که ایران اورانیوم غنی‌شده تا حد ۹۰ درصد دارد و «ما گمان نمی‌کنیم نیاز است به آن‌ها پول بدهیم که این کار را انجام ندهند.»

جمع‌بندی یک مقام دیگر رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با سالیوان این بود که مواضع دولت بایدن پیش از آنچه تل‌آویو گمان می‌کند به اسرائیل نزدیک است و اختلاف‌های سیاسی میان دو طرف کمتر از آن چیزی است که تصور می‌شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
0
3
یک مقدار کنار، گوشه را نگاه کنید. ایا چیزی برای تحریم باقی مانده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
3
1
آفتاب سایت اسرائیل
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین