کد خبر: ۷۴۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۶

تصادفات نیمی از آمار مرگ و میر کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون آموزشی اورژانس کشور، حوادث ترافیکی را از عوامل عمده مرگ و میر در کشور عنوان کرد. 

به گزارش آفتاب به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر فرهاد رضوانی امروز در اولین دوره آموزشی احیاء و کمک های اولیه مصدومین حوادث رانندگی ویژه کارکنان پلیس راه استان تهران، افزود: 56 درصد از موارد مرگ و میر در جاده های کشور مربوط به حوادث ترافیکی است.

به گفته وی، بیش از 44 درصد این مرگ و میرها بر اثر سقوط رخ می دهد و 14 درصد دیگر نیز شامل حوادث مختلف می شود.

معاون آموزشی اورژانس کشور، با اعلام اینکه معمولا پلیس از اولین نیروهایی است که بر بالین مصدوم حاضر می شود، افزود: 50 درصد حادثه دیدگان در همان لحظه اول فوت می کنند.

رضوانی ادامه داد: 22 درصد حادثه دیدگان در مرحله انتقال به بیمارستان و 28 درصد نیز در بیمارستان فوت می شوند که با آموزش پلیس، می توان از آمار مرگ و میر 50 درصد دوم کم کرد.

وی با اشاره به وجود 600 پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در ابتدای برنامه چهارم توسعه ، افزود: در حال حاضر بیش از 1500 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای داریم.

معاون آموزشی اورژانس کشور، به وجود 2100 آمبولانس اورژانس در جاده ها و شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: زمان حضور اورژانس در جاده های کشور به طور میانگین کمتر از 14 دقیقه است.

رضوانی، این زمان را در شهرها با توجه به وضعیت ترافیکی آنها، کمتر از 8 دقیقه اعلام کرد و افزود: در برنامه آموزش برای کارکنان پلیس، 34 آموزش تئوری و عملی احیاء پیش بینی شده که طی 5 روز ارائه می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین