کد خبر: ۷۴۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۰

افزایش تعرفه‌های پزشکی، 6 درصد کمتر از نرخ تورم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اداره سیاستگذاری تعرفه وزارت بهداشت اعلام کرد: «تعرفه‌های خدمات درمانی و تشخیصی بخش دولتی صبح امروز با میانگین 14 درصد افزایش نسبت به تعرفه‌های سال گذشته ابلاغ شد».


محمد حسن ابوالحسنی در گفت و گو با فارس، افزود: «تعرفه‌های دولتی امسال در کارگروه تعیین تعرفه‌های پزشکی دولتی به ریاست وزیر بهداشت که به دستور رئیس جمهوری تشکیل شده بود تعیین و در هیئت وزیران به تصویب رسید و صبح امروز با امضای معاون اول رئیس جمهوری به تمام مراکز درمانی و تشخیصی دولتی سراسر کشور ابلاغ شد».

وی افزود: «تعرفه‌های پزشکی امسال به نحوی تعیین شده‌است که نرخ ویزیت خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی به طور متوسط در حدود 14 درصد افزایش یافته‌است و با توجه به اینکه 100درصد خدمات بستری دولتی و بیش از 90 درصد خدمات سرپایی دولتی تحت پوشش بیمه‌ها است، سهم پرداختی مردم از این هزینه‌ها در حد بسیار ناچیزی افزایش یافته‌است».

وی گفت: «بر این اساس مابه التفاوت سهم پرداختی مردم از ویزیت یک پزشک عمومی و متخصص نسبت به سال گذشته 105 تومان و مابه التفاوت سهم پرداختی مردم از حق ویزیت یک پزشک متخصص 150 تومان افزایش یافته است».

وی افزود:« در مورد هزینه حق العمل یا ضریب k نیز مابه التفاوت هزینه هر K جراحی نسبت به سال گذشته 30 تومان، مابه التفاوت هر K داخلی 5 تومان، مابه التفاوت ضریب هر K بیهوشی 15تومان، تفاوت ضریب هر K دندانپزشکی 4 تومان و تفاوت هر ضریب K فیزیوتراپی نیز نسبت به حق العمل سال گذشته 2 تومان است».

ابوالحسنی گفت: «در مورد خدمات هتلینگ بیمارستانهای دولتی نیز هزینه هر شب یک تخت در یک اتاق 3 تخته درجه یک نسبت به پارسال 177 تومان،‌ هزینه هتلینگ هر تخت بیمارستانی در یک اتاق 3 تخته درجه دو 140 تومان و هزینه اقامت هر شب در یک تخت بیمارستانی در یک اتاق سه تخته درجه سه 106 تومان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین