کد خبر: ۷۴۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۵

در حال حاضر نرخ سود بانکی کاهش نیافته‌است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیت مدیره بانک تجارت در حاشیه همایش توسعه بانکداری الکترونیکی گفت: «علی‌رغم دستور رئیس جمهور هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر کاهش سود بانکی گرفته نشده‌است».

به گزارش اکو نیوز، "محمد ابراهیم مقدم نودهی" در همایش توسعه بانکداری الکترونیکcore banking گفت: «کاهش نرخ سود بانکی باید با کارشناسی و تجزیه و تحلیل کاهش یابد به طوریکه نه به اقتصاد کشور و نه به مردم ضرر وارد کند».

وی در ادامه گفت: «تعادل در سیستم عرضه و تقاضا باید طوری باشد که با کاهش سود، تقاضا افزایش یابد و این در حالی‌است که با اینکه در بانکها موجودی به مقدار کافی وجود دارد ولی تقاضا بر آن مناسب نیست».

وی در خصوص نقش بانکداری الکترونیکی در توسعه اقتصادی کشور افزود: «بانکداری الکترونیکی فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت های موجود است و نقش به سزایی در توسعه اقتصادی کشور خواهد‌داشت».

مقدم نودهی افزود: «استفاده از فرصت‌ها برای رشد اقتصادی در سراسر دنیا به روز بوده و سرعت خیره کننده‌ای دارد .این در حالی‌است که در کشور ما فرصت‌ها از دست رفته و اقدامات لازم در جهت استفاده از این فرصت ها صورت نمی گیرد که البته در تلاشیم که با تمهیدات صورت گرفته این مشکل را برطرف کنیم».

وی در پاسخ به این سوال که بانکداری در کشور ما تا چه میزان از بانکداری کشورهای جهان پیروی می کند گفت: «به واقع از قوانین غربی تبعیت نمی‌کنیم و از قوانین داخلی کامل و خوبی در زمینه بانکدای الکترونیکی برخوردار هستیم ولی در صورت لزوم این قابلیت را داریم تا خودمان را با بانکداری الکترونیکی در جهان تطبیق دهیم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین