کد خبر: ۷۴۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۵۱
بر اساس اخبار غیررسمی

احتمال افتتاح شدن جشنواره کن با «کوری» شدت گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار غیررسمی از انتخاب قطعی فیلم سینمایی "کوری" به کارگردانی فرناندو میره‌یس برزیلی به عنوان افتتاحیه شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن حکایت دارد.

به گزارش سرویس سینمایی آفتاب، به نقل از مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد مقام‌های رسمی کن هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند. درام ۲۵ میلیون دلاری "کوری" که بر اساس رمان ژوزه ساراماگو نویسنده برنده نوبل پرتغالی با بازی جولین مور، مارک روفالو، دنی گلاور و گائل گارسیا برنال ساخته شده، داستان شهری است که همه ساکنان آن غیر از یک نفر به ناگهان کور می‌شوند.

پیش از این به نظر می‌رسید فیلم انگلیسی‌زبان "کوری" انتخاب قطعی مدیران کن برای حضور در بخش مسابقه این دوره باشد، به ویژه اینکه میره‌یس فیلمساز محبوب کن است و شرکت میراماکس هم به عنوان پخش‌کننده "کوری" سال گذشته با "پیرمردها کشوری ندارند" حضوری موفق در دوره شصتم معتبرترین جشنواره سینمایی دنیا داشت.

دیگر خبر تایید نشده از حواشی جشنواره شصت و یکم کن اینکه فیلم سینمایی "میان دیوارها" به کارگردانی لورن کانته به عنوان سومین نماینده سینمای فرانسه در بخش مسابقه رسمی جشنواره کن ۲۰۰۸ انتخاب شده است. فیلم بر اساس کتابی از فرانسوا بگودو و با بازی وی ساخته شده و ۱۵ اکتبر در فرانسه اکران می‌شود.

فیلمنامه "کوری" را دان مکلر بر اساس رمان ساراماگو نوشته و آلیس براگا و اسکات اندرسن هم در آن بازی می‌کنند. یکی از شروط ساراماگو نویسنده سرشناس پرتغالی برای ساخته شدن فیلم سینمایی "کوری" بر اساس کتاب وی روی دادن داستان آن در کشوری ناشناس بود.

فرناندو میره‌یس که سال ۱۹۵۵ در سائوپولو به دنیا آمده، فیلم‌هایی چون "باغبان وفادار" و "شهر خدا" ساخته و برای فیلم اخیر نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شده است. لورن کانته ۴۷ ساله هفت فیلم در مقام نویسنده و کارگردان در کارنامه دارد و سال ۲۰۰۵ با "بسوی جنوب" حضوری موفق در جشنواره فیلم ونیز داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین