کد خبر: ۷۴۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۲۰

هفتمین شب تحصن دانشجویان دانشگاه سهند تبریز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تحصن دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز، وارد هفتمین شب خود شد.

یکی از دانشجویان متحصن دانشگاه سهند تبریز به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت:«تعدادی از دانشجویان این دانشگاه، از هفته پیش تحصنی را در اعتراض به آنچه -که قصد یکی از مسئولان این دانشگاه برای تعرض به یک دختر دانشجو ذکر کرد- آغاز کردند که با توجه به عدم واکنش مناسب مسئولین دانشگاه، جمعی از دانشجویان از جمعه وارد اعتصاب غذا شدند».

وی افزود: «تا کنون حدود 20 نفر از کسانی که اعتصاب غذا کرده اند به دلیل ضعف جسمانی راهی بیمارستان شده‌اند».

بنا به گفته این فعال دانشجویی، ظهر امروز نیز وقتی حدود 400 نفر از دانشجویانی که قصد داشتند به صورت نمادین دسته گلی را به دکتر چناقلو، رئیس دانشگاه در اعتراض به بیمارستانی شدن این دانشجویان تقدیم کنند، از ورودشان به درون ساختمان رئیس دانشگاه  ممانعت به عمل آمد.

در لحظه تنظیم این خبر دانشجویان متحصن در خیابان اصلی دانشگاه تجمع کرده و مشغول مذاکره با مسئولین هستند و مطالباتشان استعفای دکتر زاهد، معاونت دانشجویی، فرهنگی و حسینی، ریاست حراست دانشگاه، لغو احکام کمیته های انضباطی در ترم های اخیر و عدم تبعیض جنسیتی میان فعالین و تشکل ها در فعالیت های فرهنگی مرتبط با امور فرهنگی می باشد. 

همچنین دانشجویان متحصن، طی فراخوانی خواستار برقراری عزای عمومی به دلیل حوادث دانشگاه سهند، در دانشگاههای سراسر کشور شده‌اند.

لازم به ذکر است که انجمن اسلامی دانشگاه سهند تبریز نیز ضمن اعتراض به عملکرد مسئولین دانشگاه از دانشجویان متحصن حمایت کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین