کد خبر: ۷۴۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۹

پرداخت بدهی شهرداری تهران به کتابخانه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهرداری تهران به زودی مبلغ دو میلیارد تومان بابت بدهی نیم درصدی به کتابخانه‌های این شهر به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی تهران واریز می کند.

به گزارش مهر، احمد نوریان معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران صبح امروز در حاشیه نشستی خبری که در خانه موزه شهید مطهری برگزار شد، از اختصاص دو میلیارد تومان برای کتابخانه‌های عمومی تهران خبر داد و گفت: این تصمیم اخیراً گرفته شده است و مبلغ مذکور نیز برای هزینه شدن در کتابخانه‌های عمومی به زودی به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر تهران واریز می شود.

وی اضافه کرد: این مبلغ بابت بدهی نیم درصدی سال ۸۶ شهرداری تهران به انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهر پرداخت می شود.

نوریان افزود: با جلسات متعددی که با اعضای این انجمن داشته ایم، بر ضرورت شفاف سازی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری تهران برای کتابخانه ها تاکید شد؛ اینکه شهرداری تهران در دو سال و هشت ماهی که از این بحث گذشته، چه اقداماتی برای بهبود وضعیت کتابخانه‌ها انجام داده است. 

براساس قانون مصوب سال ۸۲ مجلس شورای اسلامی، شهرداری های کشور موظف اند نیم درصد از کل درآمدهایشان را برای هزینه شدن در کتابخانه های عمومی به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی همان شهر واریز کنند که بسیاری از شهرداری‌های کشور و به ویژه کلان شهرهایی مانند تهران، مشهد، اهواز و تبریز از زمان تصویب این قانون تاکنون این کار را بطور کامل انجام نداده اند.

آبان ماه سال گذشته شهرداری تهران بخشی از بدهی های موسوم به نیم درصدی اش را - مبلغ یک میلیارد تومان - به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی استان واریز کرد که این مبلغ صرف تعمیر، تجهیز، توسعه و پرداخت هزینه های جاری و اضافه کاری کتابداران شهر تهران شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین