کد خبر: ۷۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۱

پایان سال87، جشن ملی مهار اعتیاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسماعیل احمدی مقدم در بیست و دومین همایش معاونان و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانها افزود:‌ «بر اساس برنامه ای سه ساله در مبارزه با ورود، عرضه مواد مخدر و پیشگیری و درمان معتادان تا پایان امسال به مرحله ای خواهیم رسید که می توانیم جشن مهار کردن اعتیاد را در کشور برگزار کنیم».
 
به گزارش آفتاب به نقل از واحد مرکزی خبر وی با بیان این که تا زمانی که میل به مصرف مواد مخدر در جامعه وجود دارد، معتاد هم در کشور وجود خواهد داشت گفت:« باید اعتیاد را مدیریت و کنترل و معتادان را قانع کنیم که دیگر مصرف نکنند».

احمدی مقدم افزود: «باید حواشی معتادان را با در اختیار گذاشتن مواد کم خطر کنترل کرد تا جرائم دیگری مانند فروش مواد مخدر و قاچاق آن در جامعه به وجود نیاید».

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: «سال گذشته بیش از 130 هزار نفر با داروی متادون درمان شدند و امسال نیز بیش از 840 هزار نفر ، که حدود 70 درصد معتادان کشور هستند را با شیوه های مختلف و داروهای گوناگون تحت درمان قرار خواهیم داد که درمان این افراد 200 تن مصرف مواد مخدر را در کشور پائین خواهد آورد».

احمدی مقدم با اشاره به اختصاص بودجه کنترل مرزهای شرقی کشور افزود: ‌«سال گذشته این بودجه در اختیار وزارت کشور قرار گرفت که از این بودجه مبلغ کمی برای انسداد مرزهای شرقی کشور هزینه شد و امسال نیز مجلس شورای اسلامی 1300 میلیارد ریال بودجه کنترل مرزها را در اختیار ناجا قرار داد که بیش از 300 میلیارد ریال آن برای کنترل مرزهای شرقی کشور اختصاص یافته است».

وی گفت: «نیروی انتظامی نیز با استفاده از بودجه هایی که در اختیار دارد حدود 700 میلیارد ریال برای کنترل مرزهای شرقی کشور اختصاص داده است که با اجرایی شدن آن در سالجاری کنترل این مرزها به پایان می رسد».

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تلاش برای کاهش تقاضای مواد مخدر در کشور گفت: «با اختصاص 130 میلیارد ریال به امور پیشگیری و فرهنگی و200 میلیارد ریال نیز به امور درمانی تلاش می کنیم تا تقاضا برای مصرف مواد مخدر را در کشور کاهش دهیم».

احمدی مقدم در پایان با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر در تیر امسال گفت: «با مشارکت سازمان های مردم نهاد تلاش می کنیم تا عزم آنان را برای درمان معتادان افزایش دهیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین