کد خبر: ۷۴۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۵
حسین موسوی تبریزی:

احزاب وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین موسوی تبریزی، دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آغاز فعالیت‌ها و اظهارنظرها درباره انتخابات ریاست‌جمهوری دهم تاکید کرد: «اصلاح‌طلبان نسبت به ترفندهای جناح رقیب هوشیار باشند و با تنویر افکارعمومی مانع از موج‌سواری رقیب شوند».

رییس خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با تاکید بر اینکه "زمان کنونی برای ورود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری دهم فی‌نفسه بسیار مناسب است و اظهارنظر و تصمیم‌گیری در این زمینه از هم‌اکنون لازم است"، اظهار داشت: «البته از آنجا که در کشور ما احزاب نقش اول را بازی نمی‌کنند و عموما شخصیت افراد می‌تواند تعیین‌کننده در آرای مردم باشد، از این جهت شاید ورود به این عرصه کمی زود باشد».

وی اضافه کرد:« در کشور ما هنوز اخلاق انتخاباتی و اسلامی رعایت نمی‌شود و شایعات و حرف و حدیث‌ها می‌تواند تاثیرگذار در نتیجه انتخابات باشد».

موسوی تبریزی ادامه داد: «در واقع اگر احزاب بخواهند برای تدوین برنامه‌ها و سنجش میزان توانمندی افراد مورد نظرشان در اجرای برنامه‌ها وارد عمل شوند، یکسال فرصتی زیادی نیست؛ اما اگر موضوع صرفا اشخاص باشند، ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در شرایط کنونی زودهنگام به نظر خواهد رسید».

وی در ادامه تاکید کرد:«احزاب باید وارد میدان انتخابات ریاست‌جمهوری دهم شده و از هم‌اکنون با تشکیل کارگروه‌ها، برنامه‌های خود را برای اداره کشور در آینده تدوین کنند و آن‌ را در معرض دید متخصصان و فرهیختگان قرار دهند تا در مورد برنامه‌هایشان قضاوت صورت گیرد».

رییس خانه احزاب ایران افزود: «احزاب باید به جای اشخاص، برنامه‌ها را مورد توجه و اهمیت جدی قرار دهند، که در این صورت برای این کار شاید دیر هم باشد».

وی ادامه داد: «در کشورهای مترقی، بیش از یک‌سال برای انتخابات وقت صرف می‌کنند و هواداران خود را با برنامه‌ها و افراد مورد نظر خود آشنا می‌کنند».

موسوی تبریزی در عین حال خاطرنشان کرد: «از طرفی باید توجه داشت که در کشور ما به دلیل سالم نبودن جو عمومی جامعه در رقابت‌های انتخاباتی و قانونمند نبودن این فضا، تخریب‌ها نقشی موثر در نتیجه انتخابات دارند و بر این اساس اصلاح‌طلبان باید هوشیار باشند که ممکن است رقیب از هم‌اکنون برخی چهره‌های شاخص اصلاحات را طرح کرده تا افراد را مقابل هم قرار داده و تعارض ایجاد کند».

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری اصلاح‌طلبان در مقابل ترفندهای رقیب، در پایان اظهار داشت:‌ «با این‌همه در کشوری که در حال تمرین دموکراسی است باید به‌گونه‌ای مردم را آگاه کرد که موج‌سواران تأثیری در آرای مردم نداشته باشند و افراد و چهره‌های شاخص و مطرح برای کاندیداتوری نیز به مرحله و حدی از رشد رسیده باشند که دیگران خط بازی را برایشان تعریف نکنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین