کد خبر: ۷۴۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۱

واکنش صفارهرندی به اخبار محرمانه فارس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: «انتشار مطالب طبقه بندی شده بدون رعایت مقررات حاکم بر آن، خلاف است».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه پس از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص انتشار برخی نامه‌های محرمانه در سایت‌ها افزود: «قطعا اگر کسی مطلب طبقه بندی شده‌ای را بدون رعایت مقررات حاکم بر آن منتشر کند، کارش خلاف محسوب می‌شود».

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، صفار هرندی اضافه کرد: «کیفر آن را قانون مشخص می‌کند ولی این کار غیر مجاز است». 

صفار هرندی تصریح کرد: «روی هم رفته، چیزی در پس پرده‌های پنهان وجود ندارد. گاهی وقت‌ها، زیاده از حد، حتی مسایلی که سطح آن محرمانه است به رسانه‌ها راه پیدا می‌کند و افکار عمومی از آن مطلع می‌شوند».

گفتنی است، هفته گذشته، حدادعادل نسبت به ابلاغ 3 قانون به روزنامه رسمی اقدام کرد. قوانینی که دفتر حقوقی رئیس جمهور، چند ساعت پس از سخنان حداد عادل مدعی شد که به ترتیب 9 ماه، 6 ماه و 50 روز قبل از سوی دولت ابلاغ شده ‌اند و پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز تصاویر ابلاغیه این قوانین را منتشر کرد.

متعاقب این اقدام، احمدی‌نژاد در نامه ای به رئیس مجلس از اقدام وی درخصوص ابلاغ قوانین ابلاغ شده به شدت انتقاد کرد اما حدادعادل در پاسخ به این نامه با تأکید بر اینکه کلمه "استنکاف" در نامه وی نبوده‌است، درخصوص چگونگی علنی شدن نامه‌اش اظهار بی اطلاعی کرد.
این نامه نخستین بار توسط خبرگزاری فارس منتشر شد.

در واکنش به این موضوع، رسانه‌های نزدیک به دولت، احمد توکلی را متهم کردند که این نامه را در اختیار خبرگزاری مذکور و نیز سایت نزدیک به خود قرار داده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین