کد خبر: ۷۴۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۱
به گزارش دفتر سازمان ملل در تهران

فقر در آسیا و اقیانوسیه ریشه کن نخواهد شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: بر اساس گزارش مشترک سازمان ملل و بانک توسعه آسیایی، بسیاری از کشور های آسیا و اقیانوسیه ممکن است به دلیل نداشتن بودجه کافی نتوانند به اهداف توسعه هزاره تا سال 2015 دست یابند.

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، به نقل از دفتر سازمان ملل در تهران، جهان در سال 2000 تصمیم گرفت تلاشی منسجم علیه فقر و مشکلات مرتبط با آن یعنی بیسوادی، گرسنگی، تبعیض علیه زنان، آب آشامیدنی ناسالم و محیط زیست رو به نابودی را آغاز نماید. رهبران جهان از تقریبا تمامی کشور ها، که همان سال در اجلاس هزاره مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرده بودند، اعلامیه هزاره ملل متحد را به تصویب رساندند، سندی که 8 هدف بلند پروازانه از آن بر گرفته شد. سال 2015 به عنوان سال هدف برای دستیابی به این اهداف توسعه هزاره در نظر گرفته شده است.

در این گزارش با عنوان «آینده ای در دسترس 2008» که امروز طی اجلاس سالانه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در مقر آن در شهر بانکوک منتشر شد آمده است، نیاز مالی برای تحقق اهداف توسعه هزاره هنوز بسیار زیاد است . برای کمک به 14 کشور کمتر توسعه یافته آسیا برای دستیابی به این اهداف 8 میلیارد دلار از زمان حال تا سال 2015 مورد نیاز است. 

« نوعلین هیزر» معاون دبیر کل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ می گوید در عین حال منطقه آسیا و اقیانوسیه توانسته بین سال های 1990 تا 2004 تعداد 350 میلیون نفر را در منطقه خود از فقر مطلق نجات دهد. در حال حاضر 641 میلیون نفر از فقیر ترین مردم جهان یعنی دو سوم مستمندان دنیا در آسیا-اقیانوسیه بسر می برند.

در این گزارش آمده رشد اقتصادی به تنهایی برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره کافی نیست. خانم هیزر می گوید برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره کشور های منطقه نیاز به اصلاح ساختار و کیفیت رشد اقتصادی، همچنین ایجاد تحولات مناسب در استراتژی های توسعه ملی خود دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین