کد خبر: ۷۴۵۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

دولت رئیسی به دنبال اعانه گرفتن از کشور‌های خارجی

در بند "د" لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ درخواست شده که "به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف ۲ میلیارد یورو کمک‌های بلاعوض بین‌المللی از سوی موسسات و سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای در و زیربنایی کشور دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه دارایی کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نماید."
دولت رئیسی به دنبال اعانه گرفتن از کشور‌های خارجی
آفتاب‌‌نیوز :

پدرام سلطانی، عضو اتاق بازرگانی ایران در توئیتی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نوشته است: در بودجه ۱۴۰۱ مجوز دریافت ۲ میلیارد یورو (حدود ۶۰ هزار میلیارتومان) کمک‌های بلاعوض بین‌المللی وارد بودجه شده. برای نخستین بار اعانه گرفتن از دیگر کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی شکل قانونی پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ آفتاب‌نیوز، پیشتر در گزارشی با عنوان "۴ نکته درباره اولین لایحه بودجه دولت انقلابی؛ رئیسی روی کمک‌های بلاعوض بیگانگان حساب باز کرده؟" به این مسئله پرداخته بود.

در گزارش آفتاب‌نیوز آمده بود:‌ در بند "د" لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ درخواست شده که "به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف ۲ میلیارد یورو کمک‌های بلاعوض بین‌المللی از سوی موسسات و سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای در و زیربنایی کشور دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه دارایی کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نماید."

با این درخواست دولت انقلابی از مجلس شورای اسلامی حداقل چهار سوال مطرح می‌شود.

۱. آیا قرار است در سال آتی زلزله یا سیلی در ایران رخ دهد که دو میلیارد یورو برای جلوگیری از آن‌ها از طرف سازمان‌های بین‌المللی به صورت بلاعوض به جمهوری اسلامی ایران کمک شود؟!

۲. آن طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی کدام طرح‌ها هستند؟ چرا شفاف اعلام نمی‌شود؟!

۳. آیا در این شرایط تحریم که مردم ایران حتی امکان استفاده از منابع ارزی بلوکه‌شده در خارج را برای تامین ضروریات زندگی ندارند و دورنمای مذاکرات هم با توجه به عدم پذیرش طرف‌های خارجی نسبت به متن‌های پیشنهادی هیات مذاکره‌کننده ایرانی روشن نیست، چگونه امکان دریافت ۲ میلیارد یورو کمک بلاعوض خارجی و تبدیل آن به ریال و واریز آن به خزانه وجود دارد؟

۴. آیا دریافت این مبلغ ارزی به اراده بیگانگان هم بستگی دارد؟ یا تنها اراده دولت انقلابی در لایحه بودجه برای تحقق آن کافی است؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
0
3
در این دولت همه چی آزاد است فقط در جناح مخالف همه جیز حرام است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین