کد خبر: ۷۴۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۱۶

اعتراض به انتصاب رئیس جدید موسسه دهخدا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر علی افخمی رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران از سوی فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران به سمت ریاست موسسه لغتنامه دهخدا منصوب شد.

به گزارش آفتاب پس از ابلاغ این حکم، ظهر امروز تعدادی از دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در تجمعی كه از سوی انجمن اسلامی و انجمن ادبی دانشكده ادبیات این دانشگاه برگزار شده بود شرکت کرده و نسبت به انتصاب دکتر افخمی به سمت ریاست موسسه دهخدا اعتراض کردند.

داود دشتبانی، سخنگوی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی در این رابطه به خبرنگار فرهنگی آفتاب گفت: «جانشین آقای شهیدی و کسی که به سمت ریاست موسسه دهخدا می رسد، باید از لحاظ علمی و ادبی در این حد و جایگاه باشد، اما آقای افخمی استاد رشته زبانشناسی است و از لحاظ ادبی در حد ریاست موسسه لغتنامه دهخدا نیست».

وی افزود: «ما شنیده‌ایم اعضای هیئت علمی موسسه نیز حاضر به همکاری با آقای افخمی نشده و تهدید به استعفا کرده‌اند، همچنین تعدادی از اساتید گروه ادبیات در حالی جمع آوری امضا هستند تا نسبت به این انتصاب اعتراض کنند».

دشتبانی اظهار کرد: «طبق اساسنامه سابق این موسسه رئیس لغتنامه دهخدا باید به پیشنهاد رئیس دانشکده ادبیات و با تائید رئیس دانشگاه تهران انتخاب شود، گویا اساسنامه تغییر کرده اما عرف و اصل مشورت ایجاب می‌كرد كه رییس دانشگاه در این انتخاب با اهالی دانشكده ادبیات مشورت کند و این چنین بدون مقدمه و بدون هیچگونه هماهنگی با رئیس دانشکده و گروه ادبیات رئیس موسسه دهخدا را انتخاب نکند».


وی افزود: «در حال حاضر همکاران مرحوم شهیدی زنده هستند و افرادی همچون دکتر دبیر سیاقی را که هم عضو هیئت علمی موسسه دهخدا است و هم مرحوم دهخدا از ایشان به نیکی یاد کرده را می‌توان به عنوان رئیس موسسه انتخاب کرد».

سخنگوی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تصریح کرد: «ما به عنوان دانشجو به انتصاب دکتر افخمی به عنوان ریاست موسسه دهخدا اعتراض داریم چون این موسسه را جزو سرمایه های ملی و فرهنگی خود می دانیم و نسبت به آن حساس هستیم و تاکید داریم که باید برای انتخاب در امری به حساسی این موضوع، به خرد جمعی و مشورت اساتید برجسته توجه شود».

داود دشتبانی در پایان در رابطه با ادامه اعتراضات افزود: «در برنامه تجمع که اکثر دانشجویان، گروه ها و تشکل های فرهنگی و علمی حضور داشتند تاکید شد که با توجه به جایگاه موسسه و حساسیت موضوع دست از پیگیری موضوع نمی‌کشیم و اعتراضات را ادامه خواهیم داد و با توجه به اینکه جلسه معارفه هنوز برگزار نشده امیدواریم آقای رهبر در تصمیم خود تجدید نظر کند».





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین