کد خبر: ۷۴۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۵۶

برنامه‌ای برای حمله به ایران وجود ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علیرغم تشدید موج دروغ‌پراکنی مقامات کاخ سفید مبنی بر دخالت کشورمان در ناآرامی های عراق، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده است که ارتش آن کشور هیچ برنامه‌ای را برای حمله به ایران در دستور کار ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ژوف مورل سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در مکزیکوسیتی به خبرنگاران گفت: «می خواهم این نکته را کاملا روشن سازم که هیچ بحث و برنامه‌ای در کار نیست که بیانگر تلاشی جدید از سوی آمریکا برای آماده شدن برای جنگی احتمالی علیه ایران باشد».

مورل مدعی شد: «برنامه های واشنگتن برای متوقف کردن کمک های ایران به شبه نظامیان شیعه، به داخل مرزهای عراق محدود است».

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: «هیچ تغییری برای تجدید نظر در طرح های نظامی مربوط به ايران مطرح نشده است».

روز پنجشنبه ژنرال جان ساتلر مدير نظامی طرح های استراتژيک پنتاگون نیز گفته بود که هيچ دستور خاصی به مقامات نظامی اين کشور برای گسترش و تنظيم طرح های جديد حمله به ايران صادر نشده‌است.

رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا، نیز روز چهارشنبه گزارش های مربوط به تدارک پنتاگون برای حمله به ايران را تکذيب کردبا این حال در سخنانی تحریک‌آمیز مدعی شد که اعزام ناو هواپيما بر آبراهام لينکلن به خليج فارس بايد به مثابه «ياد آوری» قدرت نظامی آمريکا به ایران ارزيابی شود.

شبکه خبری سی‌بی‌اس روز سه‌شنبه گزارش داده‌بود که پنتاگون دستور داده تا گزينه‌های جديدی برای متوقف کردن کمک های ايران به شبه نظامیان شیعه عراقی، مورد بررسی قرار گيرد.

اين در حالی است که تنی چند از مقامات پنتاگون به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته‌اند که همزمان با ورود ناو آبراهام لینکلن به آب‌های خلیج فارس ناو هواپيمابر هری ترومن منطقه را ترک کرده است، اما همچنان در اختيار فرماندهی ناوگان پنچم آمريکا در خليج فارس است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها به دولتمردان آمریکایی نسبت به عواقب هرگونه ماجراجویی نظامی علیه کشورمان هشدار داده و تاکید کرزده اند کمه با توجه به موقعیت نامناسب ارتش آمریکا درعراق و افغانستان احتمال چنین اقدامی بسیار ضعیف است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین