کد خبر: ۷۴۶۳۰۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
آیا وعده‌های دولت انقلابی در حال تحقق است؟!

بهشتی که دولت انقلابی از آن سخن می‌گوید، کجاست؟ همراهی با خواست چین و روسیه؟

ادعا‌های دولت سیزدهم به شخصی می‌ماند که از بهشت سخن می‌گوید و با دستان خود بهشت را نشان می‌دهد ولی باید دید که آیا پا‌های او نیز به سمت بهشت پیش می‌رود؟!
بهشتی که دولت انقلابی از آن سخن می‌گوید، کجاست؟ همراهی با خواست چین و روسیه؟
آفتاب‌‌نیوز :

دولت سیزدهم که با ادعای کم‌اثربودن نقش تحریم‌ها و با تاکید بر غلط بودن سیاست‌های خارجی و داخلی دولت روحانی و ناکارآمدی مدیریت اجرایی آن شکل گرفت، دولت دوازدهم را عامل اصلی بدی وضعیت اقتصادی، کاهش ارزش پول ملی و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها… و نهایتاً علت نارضایتی‌های مردم، معرفی کرد و همچنان نیز بر این ادعاها تاکید دارد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دولت رئیسی در سیاست خارجی بدون تعجیل در رفع تحریم‌ها و با کنار گذاشتن توافقات دولت قبل در شش دور مذاکره با طرف‌های خارجی، در پی اصلاح سیاست‌ها از طریق تنظیم پیش‌نویس جدیدی منطبق با مشی ادعایی و به اصطلاح، انقلابی برآمد. این در حالی است که اظهارات نماینده روسیه مبنی بر متقاعد کردن هیات مذاکره‌کننده ایرانی به بازگشت به توافقات دولت قبل(اینجا بخوانید)، اگر صحت داشته باشد، صرف‌نظر از قابل پذیرش بودن آن توافقات و بی‌ثمر بودن تعلل و تاخیر هیات مذاکره‌کننده ایرانی در فراهم نمودن زمینه رفع تحریم‌ها و از این منظر که هیات ایرانی به‌جای اینکه مجری سیاست‌های اعلام شده رهبری نظام باشند با خواست نمایندگان روسیه و چین از ادعا‌های قبلی که گفته می‌شد انقلابی است! عدول کرده باشد، قابل تامل است.

بیشتر بخوانید:

بدون تردید روسیه و چین، همانطور که در همکاری متقابل با اسراییل و عربستان بدون توجه به مصالح جمهوری اسلامی ایران، صرفاً منافع خود را با وجود تعارض، دنبال می‌نمایند، در این خصوص نیز قطعًا پیگیر اهداف خود خواهند بود. لذا بازگشت به متن توافقات دولت دوازدهم با طرف‌های مذاکره، هرچند با اصلاحاتی در مقایسه با ادعا‌های اعلام شده -به‌ویژه در شرایطی که همه تحریم‌های برجامی و غیربرجامی؛ آنهم پس از راستی‌آزمایی و اخذ تضمین‌های کافی از دولت آمریکا، لغو نشوند-را باید وعده‌های بی‌عمل و پرهزینه برای ملت بزرگ ایران تلقی کرد.

و از سوی دیگر، در راستای تخفیف مشکلات داخلی و رفاه نسبی مردم و بهبود معیشت آن‌ها، نه تنها براساس ادعا‌های تکرار شده، گشایشی در تنگنا‌های زندگی مردم هرچند اندک، رخ نداده است؛ بلکه با سقوط بیش از ٢٠ درصدی ارزش پول ملی و افزایش مستمر قیمت کالا‌های ضروری و مایحتاج مردم طی ماه‌های گذشته، شرایط برای مردم روز به روز سخت‌تر و امید اقشار ارزشمند جامعه، چون فرهنگیان و بازنشستگان از توجه به درخواست‌های منطقی آن‌ها از سوی مجلس و دولت، ضعیف‌تر و حضور اعتراضی آن‌ها در خیابان قوی‌تر شده است و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران برای موفقیت در مذاکرات خارجی به آرامش داخلی بیش از همیشه نیاز‌مند است.

متأسفانه انتشار اسناد و مدارکی دال بر ناتوانی دولت در تمشیت عادی امور توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی، هرچند با هدف فرافکنی مشکلات به سوی دولت قبل، ولی عاملی موثر در تضعیف قدرت چانه‌زنی هیات مذاکره کننده ایرانی خواهد بود.

آنچه در این رهگذر امید ملی به اصلاح امور، حسب وعده‌های اعلامی از سوی دولت سیزدهم را با یاس مواجه ساخته است، برنامه سال آتی است که برخلاف ادعا‌های مکرر دولت، در بودجه‌ای بدون اصلاح ساختار ارایه شده است که به اعتقاد کارشناسان، به‌ویژه مرکز پژوهش‌های مجلس با کسری حداقل ١٥٦ هزارمیلیارد تومانی و تورم ناشی از حذف ارز ترجیحی و همچنین کاهش حداقل ٣٠ واحدِ درصدی قدرت خرید شاغلان و بازنشستگان، بین رشد حقوق و تورم… مواجه است.

از این رو ادعا‌های دولت سیزدهم به شخصی می‌ماند که از بهشت سخن می‌گوید و با دستان خود بهشت را نشان می‌دهد ولی باید دید که آیا پا‌های او نیز به سمت بهشت پیش می‌رود؟! 

هرچند باز هم باید امید داشت تا دولت سیزدهم با قبول فشار طاقت‌فرسای تحریم و محاصره اقتصادی بر زندگی مردم و استفاده از هر فرصتی در رفع آبرومندانه آن و پرهیز از فرافکنی‌های بی‌ثمر، به سمت اهدافی که وعده آن را داده است با برنامه‌ای واقع‌بینانه پیش رود که در این صورت معاضدت همه نیرو‌های معتقد به سربلندی ملت بزرگ ایران را به همراه خواهد داشت…

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
42
11
اگر دولت ریسی هیچ کاری انجام نداده باشد {که کارهای خوبی انجام داده}همینکه توانسته واکسن لازم برای مردم را تامین کند و امار مرگ و میر کرونایی را از روزانه 700 نفر به کمتر از 40 نفر برساند کاری بس بزرگ است که دولت قبل از اجرای ان ناتوان بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
دقیقا تازه اقتصاد رو به بهبود هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
یه کم دقت کن اینا واکسن هایی بود که دولت روحانی تهیه کرده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
عدم تامین واکسن هم سیاسی شده بود و داستانی داره
حالا با این کابینه بی تجربه ببینیم چی میشه
ما که 43ساله داریم مملکت رو با سعی و خطا مدیریت میکنیم
این هم روش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
قرارداد خرید واکسن در دولت قبل بسته شده بود واکسن نخود و لوبیا نیست که یک شبه آماده و ارسال بشه بنابراین این امتیاز را بالا غیرتن به حساب سید محرومان نگذارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
0
10
باید همیشه در نظر داشت روس‌ها که تاثیر زیادی در مذاکرات دارن فقط دنبال منافع خودشون هستن اما منافع اونها فقط در به نتیجه رسیدن توافقات نیست. البته اولی همین است ولی دومی هم داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
0
20
یادمان نرود چه کسانی نگذاشتند واکسن وارد شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
22
3
پس بهشت شما اصلاح طلبا خوبه؟ همراهی با آمریکا و آخرشم هیچ !
ناشناس
|
Poland
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
1
12
مسئولین می‌خواهند مردم را به بهشت ببرند؛ یعنی همان بهشت آخرت منظور هست... دیگه درست کردن بهشت زمینی جزیی از وظایف مسئولان نبوده و نیست. هر کسی هم ناراضی است می‌تونه از ایران برود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
1
20
آقای ریسی قیمت ها را به روزی که دولت را تحویل گرفتید برگردانید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین