کد خبر: ۷۴۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۲
وزیر بازرگانی:

نانوایی‌ها را تعطیل کردیم البته حق با نانوایان است!

اتحادیه نانوایان سکوت می‌کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بازرگانی افزایش بدون مجوز قیمت نان را تائید کرد گفت: «با تعداد زیادی از خبازی‌هایی که بیش از حد قیمت نان را افزایش دادند، برخورد شد. دولت مدت‌ها است که به خبازان در مورد رسیدگی به وضعیت کار و معیشتشان وعده داده است اما تا کنون هیچ اقدام مشخصی در این خصوص انجام نشده است. پیش از این اعلام شده بود که وزارت بازرگانی گزارش‌های خود درمورد قیمت نان را جهت تصمیم‌گیری نهایی برای شخص رئیس جمهور ارسال کرده است».

مسعود میرکاظمی درحاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در مورد افزایش قیمت نان و نظارت وزارت بازرگانی در این خصوص گفت: «نظارت همواره انجام می شود. در این راستا، باتماسهای مردم، با تعداد زیادی از خبازهایی که بیش از حد قیمت را افزایش داده بودند، برخورد کردیم».

به گزارش مهر، وزیر بازرگانی افزود: «سهمیه بسیاری از این خبازی‌ها قطع و یا تعطیل شدند».

وی تصریح کرد: «البته بسیاری از این خبازها در این باره حق دارند، زیرا از سال 83 نرخ نان تغییر نکرده و با این امر نمی توان بر یک واحد خبازی مدیریت کرد».

میرکاظمی ادامه داد: «یک خبازی دارای هزینه دستمزد است که 80 تا 85 درصد قیمت تمام شده را تشکیل می‌دهد که هر سال نیز طبق قانون افزایش می‌یابد».

وی با اشاره به اینکه قیمت سایر هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: «فقط قیمت آرد ثابت مانده که اگر امروز بخواهیم قیمت آرد 75 ریال را کاهش دهیم، تاثیر چندانی در کاهش قیمت تمام شده ندارد، بنابراین یا باید میزان یارانه را افزایش داد و یا قیمت باید تعدیل شود».

میرکاظمی از همکاری اتحادیه خبازها در سراسر کشور خبر داد و گفت: «وزارت بازرگانی نیز در این قضیه تا حدی انعطاف به خرج داد، زیرا نمی‌شود قیمت سال 83 را اجرا کرد».

وی ادامه داد: «اما برخی می‌خواستند از این موقعیت سو استفاده و به مردم اجحاف بیشتری کنند که با آنها برخورد شد که حجم بسیار بالایی نیز داشت».
 
خبر نگار اقتصادی آفتاب در تماس با علی نظری رییس اتحادیه نانوایان که پیش از این بارها پاسخگوی خبرنگاران بوده سوالاتی را درباره وضعیت ناوایی‌ها مطرح کرد اما او حاضر به گفت و گو نشد.

وی گفت: «هیات مدیره گفت و گوی تلفنی با خبرنگاران را ممنوع کرده‌است و پس از این تنها در دفتر هیات مدیره و در جمع اعضا امکان مصاحبه وجود خواهد داشت».

این سخنان احتمالاً حکایت از توصیه‌هایی دارد که مسئولان به اتحادیه نانوایان درمورد سخن گفتن با خبرنگاران داشته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۷
0
0
نان 2000 تومان
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین