کد خبر: ۷۴۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۶
رهبرمعظم انقلاب درديدار خانواده شهداوايثارگران فارس:

ملت ایران،راه نورانی شهیدان گرانقدر خود را ادامه می دهد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از خانواده های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران استان فارس، تأکید کردند: «ملت بزرگ ایران با پایبندی به ارزشهای اسلامی و تلاش بی وقفه برای تحقق اهداف و آرمانهای ملی، راه نورانی شهیدان گرانقدر خود را ادامه می دهد و با رسیدن به اوج افتخار دنیوی و اخروی، قدرشناسی حقیقی خود را از «مجاهدت شهدای سرافراز و خانواده های عزیز آنان» اثبات می کند».

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در صحن مطهر امامزاده احمد بن موسی (ع) (شاهچراغ) در شیراز انجام شد، با اشاره به حوادث شگفت انگیز و بی نظیری که در دوران مبارزه و انقلاب به وقوع پیوسته است افزودند: «در میان این حوادث، «مسئله شهید و شهادت»، یک استثناء به شمار می رود چرا که همه ابعاد آن لبریز از شگفتی و نور است».

ایشان «انگیزه شهیدان» برای مجاهدت در راه خدا، «شجاعت و حماسه آفرینی و فداکاری» آنان در میدان نبرد، و «بیقراری و بی تابی برای دیدار معبودِ محبوب» را از جمله شگفتی های مسئله شهادت برشمردند و افزودند: «صبر و آرامش و استقامتِ خانواده های پرافتخار شهیدان، از دیگر مسائلی است که انسان را حقیقتاً شگفت زده و متحیر می کند».

رهبر انقلاب اسلامی، شهیدان سربلند و خانواده های صبور آنان را دارای حقی بزرگ بر گردن ملت ایران دانستند و افزودند: «شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و
خانواده های عزیز آنان، با پیشتازی و پیشگامی، راه سعادت و افتخار را در تاریخ این سرزمین گشوده و ملت ایران را به ملتی با نشاط، مصمم و استقلال طلب تبدیل کرده اند و تاریخِ ایران، این حق را تا ابد فراموش نخواهد کرد».

ایشان بیش از 14 هزار و پانصد شهید استان فارس را نشانه هایی از عمق اعتقادات دینی مردم این منطقه خواندند و افزودند: «نَفَس گرم امام خمینی (رض) و معنویت شهید بزرگوار آیت الله دستغیب، جوانان استان فارس را چنان به میدان دفاع مقدس کشانده بود که از اولین روزهای جنگ و در روزهای پرمخاطره هجوم و اشغال خرمشهر، اینجانب شاهد حماسه آفرینی جوانان شیرازی بودم و شجاعت و فداکاری جوانان استان فارس در تمامی سالهای جنگ تحمیلی ادامه و گسترش یافت که این نیز، از شگفتی های برجسته انقلاب است».

رهبر انقلاب اسلامی ماندگاری، گسترش و عمق یافتن برخی حوادث نظیر عاشورا را در طول تاریخ، نشانه عظمت آن حوادث ارزیابی کردند و افزودند: «انقلاب اسلامی و مسئله «شهید و شهادت» نیز، از جمله رویدادهایی به شمار می روند که عمق و جوهره آنها، روز به روز آشکارتر می شود».

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اذعان دشمنان ملت ایران مبنی بر نفوذ و تأثیرگذاری روزافزون انقلاب اسلامی در دلهای ملتها تأکید کردند: «تهدید و عربده کشی دشمنان ایران اسلامی، به علت وحشت و هراسی است که برجسته تر شدن و عمق یابی روزافزون انقلاب اسلامی در دل آنان ایجاد کرده است».

ایشان با انتقاد از برخی انسانهای غافل یا نادان که «انقلاب اسلامی، یاد امام و خون شهدا» را پایان یافته می خواندند افزودند: «دشمنان نادان نیز روزی این حرفها را باور کرده بودند اما اکنون پیشرفت و عظمت ملت ایران، یأس و نومیدی را برآنان حاکم کرده است».

حضرت آیت الله خامنه ای انحصارطلبی و سلطه طلبی آمریکا و صهیونیزم را علت اصلی خصومت آنان با پیشرفتهای نظام اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: «بیگانگانِ زیاده خواه، ایران را با «ذخائر و منابع بی پایان و موقعیت مهمش»، طعمه ای لذیذ می دانستند اما «بیداری ملت» و «درخشندگی استعداد جوان ایرانی در عرصه های مختلف علم و فناوری از جمله انرژی هسته ای»، آنان را ناامید و عصبانی کرده است».

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: «علت ناراحتی دولت امریکا، «سخنان بعضی مسئولان» یا «برخی سیاستهای جمهوری اسلامی» نیست بلکه آنان از «هوشیاری و انگیزه و همت ملت و جوانانش» در پیمودن راه افتخار که همان راه شهداست، خشمگین و مضطربند».

ایشان هر شهید و جانباز را سنگر مستحکم استقامت ملت دانستند و افزودند: «پدران، مادران، همسران، فرزندان، برادران، خواهران و همه وابستگان شهدا و جانبازان باید به این «پرچمهای عزت و سرافرازی»، افتخار کنند».

رهبر انقلاب با تجلیل از همسران جانبازان، صبر و فداکاری آنان را بسیار با ارزش و شایسته تکریم و احترام خواندند و با اشاره به درخشندگی فرزندان شهیدان استان فارس در عرصه های علم و دانش، افزودند: «همسران شهیدان نیز با تربیت فرزندانی که راه پرافتخار پدران خود را ادامه می دهند، آبرو و شخصیت والای همسران خود را حفظ می کنند و پروردگار کریم، قدردان مجاهده این شیرزنان است».

رهبر انقلاب اسلامی در پایان تأکید کردند: «آینده، متعلق به ملت بزرگ ایران است و مردم و مسئولان با تکیه بر عزم و استعداد جوانان این سرزمین و در پرتو مشعلهای درخشانی که خون شهیدان برافروخته، به بلندترین آرزوهای خود دست خواهد یافت».

در ابتدای این دیدار آقای دهقان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به 53 هزار شهید، جانباز و آزاده استان فارس اشاره کرد و گفت: جامعه ایثارگران استان فارس ضمن حضور در عرصه های مختلف سازندگی و توسعه کشور، همچنان از عزت و اقتدار ایران اسلامی دفاع می کند.

استان فارس بیش از 14 هزار و پانصد شهید، 35 هزار جانباز و 2500 آزاده تقدیم اسلام کرده است.

همچنین خانم حسینی خواهر شهید حسینی و همسر شهید روزی طلب به رهبر معظم انقلاب خوش آمد گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین