کد خبر: ۷۴۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۹

سلیمی نمین: جاسبی قانونا رییس دانشگاه آزاد نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباس سلیمی نمین در نامه ای سرگشاده‌ای به سعید مرتضوی دادستان تهران، اعلام کرد که جاسبی قانونا رییس دانشگاه آزاد نیست و لذا نمی تواند علیه او در دادگاه شکایت کند.  

سلیمی نمین درپی انتشار گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم، انتقادات شدیدی را طی هفته های اخیر به دانشگاه آزاد و خصوصا رییس آن عبدالله جاسبی وارد آورده و همین امر موجب شکایت جاسبی از او شده است. 

متن نامه سلیمی نمین به مرتضوی به شرح زیر است: 

جناب آقای مرتضوی
دادستان محترم انقلاب و عمومی تهران
با سلام، همانگونه كه مستحضرید شكایتی توسط دانشگاه آزاد علیه اینجانب به دادسرای كاركنان دولت تسلیم شده است، لذا صرفا بر اساس احترام به دشتگاه قضا، در روز سه شنبه 10/2/87 در پاسخ به احضاریه بازپرس محترم شعبه دوم، در آن شعبه حاضر شدم و به سوالات متعدد ایشان پاسخ گفتم. فارغ از نوع تعامل قابل تامل مشارالیه با نیروهای فرهنگی كه جای مسبوط آن در این مختصر نیست، احتراماً‌ سوالی را خدمت آن مقام قضایی معروض می‌دارم:
با توجه به این امر كه آقای جاسبی روال قانونی احراز پست ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را طبق اساسنامه مصوب، طی نكرده و لذا از جایگاه قانونی برخوردار نیست، آیا ایشان و منصوبان مشارالیه، مجازند به نام دانشگاه آزاد در محاكم قضایی به طرح دعوا علیه دیگران بپردازند؟
خاطرنشان می‌سازد، بند الف ماده دوازدهم اساسنامه دانشگاه آزاد ذیل وظایف و اختیارات هیات امنا، در مورد تعیین ریاست آن بصراحت اشعار می‌دارد: هیات امنای دانشگاه موظف است رئیس دانشگاه را انتخاب نموده و پس از معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و تایید آن شورا، حكم ریاست نامبرده توسط رئیس هیات امنا دانشگاه صادر گردد. 

همچنین در ماده سیزدهم اساسنامه، روال فوق مورد تاكید قرار گرفته است: اداره امور دانشگاه با رئیس دانشگاه است كه به پیشنهاد هیات امنا و تایید شورای انقلاب فرهنگی و حكم رئیس هیات امنا منصوب می‌شود. با توجه به این كه روال قانونی مزبور هرگز در مورد آقای جاسبی طی نشده و از آنجا كه دادستان محترم بر حسن اجرای قوانین در دادسرا نظارت دارد و نیز با عنایت به این كه نظر آن مقام قضایی درباره این موضوع، می‌تواند تاثیراتی بر رویه قضایی بگذارد، مستدعی است دیدگاه خود را ابراز و نسبت به تعیین تكلیف پرونده مزبور دستور مقتضی را صادر فرمایید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۴
0
0
حكم جاسبي را چه مقامي صادر كرده است
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۴
0
0
خجالت نمي كشند وضع معيشتي مردم بحراني شده زوم كردند به دانشگاه آزاد.اگر مردهستيد و دلتان به خدمت كردم گواهي مي دهد ناكارآمدي دولت را بپردازيد.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۴
0
0
.... به نظر من اگر كشور را هم دست جاسبي مي دادند مي توانست آباد كند چون فكر بسته ندارد
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۴
0
0
به نظر من قوانين بايد همه جانبه بررسي و نظارت شوند. درست كه گراني هست ولي مگر شهريه دانشگاه كمر خانواده ها نمي شكندُ. آخر بايد روزي تكليف مديريت اين دانشگاه مشخص شود ؟
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۴
0
0
واقعا که اصلا این آقای سلیمی نمین کی هستند که اینگونه نامه ی نویسند. دانشاه ازاد مطلب فوق را بررسی کند و از ایشان شکایت نماید و درس عبرتی به ایشان بدهد.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۸
0
0
بنده با دانشجويان دكتري دانشگاه آزاد اسلامي در تماس هستم. گاهي صحبت سياسي بيش مي آيد آقايان مي گويند كه ما اصلا از حزب و سياست سر در نمي آوريمِ. چون در دانشگاه ما فعاليت سياسي و حضور حزبها ممنوع است. حال سوالي كه وجود دارد اين است كه: با توجه به اينكه دانشگاه آزاد حداقل از لحاظ كمي مدعي شماره اول بودن در آموزش سطوح عالي در كشور است و اين آقايان دكتر كه تربيت كرده است فردا مي خواهند در اين مملكت مسوليتي داشته باشند آنهم با فشار و التهابهاي خارجي كه بر روي سيستم سياسي كشور وجود دارد. وضعيت ملت و كشور ما كه مي خواهد مديران رده بالا را از ميان اين آقايان دكتر انتخاب كند چه خواهد شد خدا مي داند.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۳
0
0
من صراحت و شجاعت آقای سلیمی نمین تحسین می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۳
0
0
ای مسلمانان به داد دانشجويان بدبخت واحد ...برسيد. اي دانشجويان بياييد به داد هم برسيم. من پدرم با بدبختي خرج هزينه دانشگاهم را ميدهد اونوقت يک استاد‌نمايی به نام ... از دانشجويان بی‌گناه و مظلوم اخاذی و باج‌گيری مي‌كنه.

معلوم نيست تا به حال از چند نفر تا حالا پول گرفته. من 300 هزار تومان مجبور شدم بخاطر نمره بدم. بيايد با اطلاع‌رساني دانشگاه را از اين آدمهای ... بگيريم.

دوست من اين موضوع را براي همه دانشجويان بفرست.

اون دستش رو شده و يكي از دانشجويان با شجاعت موضوع را فاش كرده.

اون از قصد نمره نمي‌ده تا دانشجويان را مجبور به پول دادن بكنه. اگر اين را فاش نكنيد شما به عنوان يک مسلمان مسئول هستيد. كم كنيد ترو خدا كمک كنيد. يه بازرس بياد بازرسي كنه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین