کد خبر: ۷۴۶۷۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

تداوم صدرنشینی «مرد عنکبوتی» در گیشه

قسمت جدید فیلم «مرد عنکبوتی» برای سومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا شد و فروش جهانی خود را نیز به ۱.۳ میلیارد دلار رساند.
تداوم صدرنشینی «مرد عنکبوتی» در گیشه
آفتاب‌‌نیوز :

 «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» در ادامه فروش فراتر از انتظار خود در دوران کرونا با ثبت ۵۲.۷ میلیون دلار در تعطیلات سال نوی میلادی، مجموع فروش گیشه آمریکای شمالی خود را به ۶۰۷ میلیون دلار رساند و به دهمین فیلم پرفروش‌ تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شد و فاصله کمی تا رسیدن به رکورد فروش «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (۶۲۰ میلیون دلار) و «انتقام جویان» (۶۲۳ میلیون دلار) دارد.

به گزارش ورایتی،‌ مجموع فروش جهانی این فیلم نیز تاکنون به ۱.۳۷ میلیارد دلار رسیده تا با عبور از «پلنگ سیاه» (۱.۳۴ میلیارد دلار) در رتبه دوازدهم پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما جای بگیرد. ۷۵۹ میلیون دلار از فروش «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» از محل گیشه بین‌المللی کسب شده است.

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» به کارگردانی «جان واتس» و فیلم‌نامه‌ای نوشته مشترک «کریس مک‌کنا» و «اریک سامرز» با بازی مجدد «تام هولاند» در نقش اصلی دنباله «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (۲۰۱۷) و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (۲۰۱۹) و بیست و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

اما در رتبه دوم فروش گیشه سینمای آمریکا قسمت دوم انیمیشن «آواز خواندن» قرار گرفته که با حضور صداپیشگان سرشناسی چون «متئو مک کانهی» و «اسکارلت یوهانسن» ۱۹.۶ میلیون دلار فروخت و جمع فروش خود را از پیش از ایام کریسمس به حدود ۹۰ میلیون دلار رساند. قسمت اول این انیمیشن که در سال ۲۰۱۶ اکران شد در نهایت به فروش ۲۷۰ میلیون دلار در آمریکا و فروش جهانی ۶۳۴ میلیون دلار دست یافت.

فیلم سینمایی «مرد شاه» که در بیش از ۳ هزار سالن سینما در آمریکا اکران شده هم تنها ۴.۵ میلیون دلار فروخت تا جمع فروش گیشه آمریکا و جهانی خود را به ترتیب به ۱۹.۵ و ۴۷.۸ میلیون دلار ارتقاء دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
1
حیف که تحریمها اجازه نمیده وگرنه صداوسیمای خودمون یه فیلم سینمائی از سریال گاندو تهیه میکرد اونوقت کل گیشه‌های دنیا رُ تسخیر میکرد. اسکار و گلدن کلوب که رو شاخش بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین