کد خبر: ۷۴۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۲
نتیجه مذاکرات 1+5 در لندن

یک بار دیگر بسته پیشنهادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزرای گروه 1+5 روز گذشته به توافق رسیدند تا بسته پیشنهادی خود را در راستای ترغیب ایران به توقف غنی سازی اورانیوم، ارائه دهند.  جزئیات این بسته هنوز مشخص نشده است اما گفته شده است این مشوقها برپایه منافع سیاسی و اقتصادی خواهد بود. 

این توافق در جريان نشست روز جمعه کشورهای فرانسه، بريتانيا، چين، روسيه و آمريکا به علاوه آلمان در لندن صورت گرفت. 

«ديويد ميليبند» وزير امور خارجه بريتانيا روز جمعه با اعلام این مطلب گفت: « خوشحالم که اعلام کنم ما توافق کرديم يک بسته پيشنهادی جديد به دولت ايران ارائه دهیم». 

او در ادامه افزود:« امیدواریم مقامات ایران جدی بودن و خلوص نیت اقدام ما را تشخیص داده و پاسخ مناسبی به پیشنهاد ما دهند». 

وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرد: «نشست مثبت و سازنده ای با حضور پنج وزير امور خارجه و جانشین وزیر امور خارجه چين داشتيم. در اين نشست ما در خصوص گام هایی که می بايست در آينده برای حل مناقشه هسته ای ايران برداشته شود، گفتگو کرديم». 

«فرانسوا فیون» نخست وزیر فرانسه نیز در رابطه با حمله نظامی به ایران اظهار داشت: «حمله به ایران برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌ای گزینه مناسبی نخواهد بود. باید تلاش کنیم تا از گزینه حمله ایران دوری‌گزینیم و تنها راه اعمال فشار به ایران راههای دیپلماتیک و اقتصادی خواهد بود» . 

گفتنی است، ایران نیز طی هفته های اخیر خبر از ارائه یک بسته یشنهادی در زمینه سیاستهای بین المللی داده است، گرچه مقامات ایران نیز هنوز از جزییات این بسته پیشنهادی خبری منتشر نکرده اند اما این بسته در دیدار مقامات ایرانی با کفیل شورای امنیت ملی روسیه از ایران با وی در میان گذاشته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین