کد خبر: ۷۴۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۲

بستنی برای کودکان مفید است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با توجه به اینکه بسیاری از کودکان بدغذا تمایل چندانی به میان وعده های گرم نشان نمی دهند، می توان از بستنی به عنوان یک میان وعده خوب برای کودکان استفاده کرد. 

به گزارش آفتاب به نقل از فاکس نیوز بستنی نه تنها به دلیل خنک بودن بلکه به دلیل هوایی که در حین آماده شدن میان ذرات آن قرار می گیرد و در دهان فشرده می شود برای کودکان و بزرگسالان لذت بخش است.

احساس لذت تنها علت مصرف بستنی به ویژه برای کودکان نیست. در صورتی که بستنی از شیر تازه و سالم تهیه شده باشد، ارزش غذایی بالایی دارد و علاوه بر فواید مصرف لبنیات به دلیل وجود شیر حاوی اسیدهای آمینه، ویتامینهای مختلف و کلسیم و منیزیم نیز می باشد.

در عین حال از آنجایی که کودکان در سن رشد هستند، نگرانی از افزایش وزن نیز کمتر دراین گروه وجود دارد و می توان بستنی را به عنوان یکی از میان وعده های روزانه و در میان بازی و تحرک به آنها داد تا هم مواد غذایی به بدنشان رسیده باشد و هم به دلیل خنک بودن تعرق بدنشان کاهش یابد.

فقط لازم به ذکر است که انواع بستنی ساده و سالم به مراتب بهتر از انواع کاکائویی و دارای مغز و توت فرنگی است. زیرا ممکن است انواع مغزدار و میوه ای به دلیل تازه نبودن و وجود باکتریها مشکلاتی برای دستگاه گوارش ایجاد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین