کد خبر: ۷۴۷۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
تبلیغات

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی

اگر تا به حال با وب‌سایت‌های فروشگاهی و شرکتی آشنا نشده‌اید و شناختی از آن‌ها ندارید مقاله حاضر را بادقت مطالعه نمایید. نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که شما به عنوان صاحب کسب و کار باید ابتدا هدف خود را از طراحی سایت مشخص کنید و آن را به تیم طراحی سایت منتقل نمایید، زیرا در حال حاضر وب‌سایت‌ها به دو گروه شرکتی و فروشگاهی تقسیم می‌شوند که نوع آن باید برطبق هدف و نیاز شما که صاحب سایت هستید، تعیین شود، در غیر این صورت وب‌سایت طراحی و اجرا شده عملا کاربردی نخواهد داشت.
تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی
آفتاب‌‌نیوز :

صفحات مجازی در دنیای امروزی یکی از آسان‌ترین روش‌های معرفی کسب و کار‌های مختلف هستند، در میان صفحات مجازی نیز سایت‌های اینترنتی بهترین عملکرد برای این هدف را دارند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که امروزه هر کسب و کاری اعم از شرکت تولیدی و خدماتی، فروشگاه و ... در قدم اول به یک وب سایت خوب نیاز دارد تا به این وسیله بتواند با افراد گوناگون ارتباط بگیرد و به نوعی آن‌ها را جذب کند و در قدم دوم نیز به یک شرکت طراحی سایت معتبر با تیم طراح و پشتیبانی حرفه‌ای نیازمند است که بتوانند سایت اینترنتی مدنظر را برای معرفی آن طراحی کنند.

سایت فروشگاهی و ویژگی‌های آن

ترافیک، کمبود وقت، هزینه‌های بالای حمل و نقل و مسائلی از این قبیل سبب شده اند تا افراد به دنبال روشی آسان برای انجام امور روزمره خود از جمله خرید اقلام گوناگون باشند.

به دنبال این امر صاحبان فروشگاه‌ها نیز به این نتیجه رسیدند که اگر لوازم و محصولات موجود در فروشگاه خود را به صورت غیر حضوری به فروش برسانند سود بیشتری کسب خواهند کرد، و در نهایت تمام این عوامل موجب طراحی سایت فروشگاهی شد؛ بنابراین سایت یا صفحه اینترنتی فروشگاهی همان صفحه اینترنتی است که افراد برای خرید لوازم مورد نیاز خود به آن مراجعه می‌کنند و تنها با چند کلیک موفق به خرید می‌شوند.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی

حال چنین وب‌سایتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

  • طراحی ساده و سهولت استفاده

اولین ویژگی بارز سایت‌های فروشگاهی طراحی ساده و طبقه بندی شده آن‌ها است که سهولت استفاده را برای کاربر فراهم می‌آورد، به عبارت دیگر کاربر سایت فروشگاهی به راحتی می‌تواند در صفحات و بخش‌های مختلف آن به جستجو بپردازد، درباره محصولات اطلاعات کسب کند، قیمت دقیق محصولات و تصاویر آن‌ها ببیند و در انتها ظرف چند دقیقه کالای مورد نظر خود را خریداری نماید.

  • امنیت بالا

زمانیکه سخن از خرید اینترنتی به میان می‌آید ناخودآگاه وارد کردن اطلاعات بانکی در ذهن افراد نقش می‌بندد و زنگ خطر‌ها به صدا در می‌آیند! یک سایت فروشگاهی باید امنیت بالایی داشته باشد تا بتواند این اطمینان را به مشتریان بدهد که پس از خرید محصول هیچ مشکلی برای حساب بانکی آن‌ها پیش نخواهد آمد.

  • ارتباط با مشتری

در خرید حضوری این امکان برای فرد فراهم است که بتواند کالا را از نزدیک مشاهده و لمس کند و سوالات خود را از فروشنده بپرسد، بنابراین سایت فروشگاهی نیز باید راهی برای ارتباط با مشتری درنظر بگیرد که مشتری بتواند موارد گفته شده را از همین راه رفع کند.

تفاوتی ندارد راه ارتباطی درنظر گرفته شده به صورت ارتباط تلفنی باشد یا از طریق ارسال پیام متنی، تنها مسئله مهم این است که سایت فروشگاهی باید یک راه برای برقراری ارتباط میان گروه پشتیبانی و مشتریان داشته باشد.

  • انواع سایت‌های فروشگاهی

در ابتدای مقاله گفتیم که هدف از طراحی سایت از عوامل موثر بر نوع سایت (شرکتی – فروشگاهی) است، در میان سایت‌های فروشگاهی نیز هدف و نیت از طراحی آن بر ظاهر سایت و بخش‌های مختلف آن تاثیر دارد.

به طور مثال شمایی که قصد راه اندازی وب سایت فروشگاهی دارید باید هدف خود را به شرکت طراحی سایت منتقل کنید تا تیم حاضر در شرکت مذکور باتوجه به اهداف شما یکی از انواع سایت‌های فروشگاهی را برایتان طراحی کند.

سایت‌های فروشگاهی به سه نوع زیر تقسیم می‌شوند:

1. سایت‌های معاملاتی.

اگر قصد دارید در وب سایت راه اندازی شده محصولات مشخصی را به صورت مستقیم به فروش برسانید وب سایت مورد نظر شما از نوع معاملاتی خواهد بود.

2. سایت‌های محتوای استاتیک.

در اینگونه سایت‌ها و صفحات اینترنتی درگاه پرداخت آنلاین تعبیه نشده است و کاربر در داخل بخش‌های مختلف آن فقط می‌تواند درباره محصولات یا خدمات گوناگون اطلاعات کسب کند و در انتها با روش خرید محصول مشخص یا دریافت خدمات آشنا شود.

3. سایت‌های بازار آنلاین.

سایت‌هایی که به فروشگاه‌های متعدد در سراسر کشور متصل هستند و محصولات موجود در آن فروشگاه‌ها را به صورت مستقیم به فروش می‌رسانند از انواع سایت‌های فروشگاهی بازار آنلاین به حساب می‌آیند.

سایت شرکتی و ویژگی‌های آن

سایت‌های شرکتی همانطور که از نامشان مشخص است برای معرفی اهداف، خدمات و محصولات یک شرکت و همچنین میزان موفقیت و اعتبار آن به افراد طراحی و اجرا می‌شوند. در این سایت‌های اینترنتی معمولا مقالاتی درباره اهداف و حیطه فعالیت شرکت، تصاویری از محصولات و خدمات شرکت یا حتی خط تولید آن، تصاویر لوح‌ها و تقدیرنامه‌های دریافتی از سازمان‌ها و مسابقات به اشتراک گذاشته می‌شوند.

همه ما می‌دانیم که در این عصر و زمانه افراد اولین مکانی که برای کسب اطلاعات درباره شنیده‌های خود به آن مراجعه می‌کنند اینترنت است، پس مسلما درک می‌کنید که طراحی سایت شرکتی با محتوای غنی چه تاثیری در شناخته شدن برند خواهد داشت.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی

و، اما ویژگی‌های سایت‌های شرکتی.

محتوای غنی و کامل و جامع برای معرفی تمام فعالیت‌های شرکت که به صورت دسته بندی شده در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

ارائه چکیده‌ای از پیشینه شرکت مانند سال تاسیس شرکت، نام مدیران آن از گذشته تاکنون، لوح‌ها و جوایز دریافتی، کنفرانس‌ها و اجلاس‌هایی که شرکت در آن‌ها حضور داشته است، اهداف عالی شرکت و ...

  • درنظر گرفتن راه ارتباطی با مشتریان

تفاوت سایت‌های شرکتی و فروشگاهی

در پاراگراف‌های قبلی درباره ماهیت سایت‌های شرکتی و فروشگاهی و ویژگی هریک از آن‌ها صحبت کردیم، پس با مطالعه دقیق مطالب بالا قطعا به تفاوت‌های سایت‌های شرکتی و فروشگاهی پی برده اید، اما با این حال بار دیگر تفاوت‌های این دو سایت را می‌شماریم.

  • تفاوت در هدف از طراحی هریک از آن‌ها
  • تفاوت در ساختار
  • تفاوت در نوع کاربری
  • تفاوت در مدیریت پس از راه اندازی سایت

شرکت رایان یکی از برترین شرکت‌های طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی است که به دلیل داشتن تیم طراحی سایت، تیم مشاوره و آموزش مجرب و ماهر وب سایتی مطابق با نیاز و سلیقه شما برایتان طراحی می‌کند، پس از طراحی و اجرای سایت نیز هرآنچه برای مدیریت سایت نیاز دارید را به شما می‌آموزد و به این ترتیب کسب و کار شما را دگرگون می‌سازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا به آدرس اینترنتی www.rayanitco.com مراجعه نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین