کد خبر: ۷۴۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸

جمع‌آوری کتاب‌های خارجی با تصاویر مستهجن از نمایشگاه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چندین عنوان کتاب به علت عدم رعایت ضوابط از جمله نداشتن نمایندگی و انتشار تصاویر غیر اخلاقی و مستهجن از سطح بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران جمع‌آوری شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، به نقل از فارس، طی دو روز گذشته بیش از 280 عنوان کتاب از سطح نمایشگاه کتاب تهران به علت رعایت نکردن ضوابط و مقررات جمع‌آوری شدند. 

عمده این کتاب‌ها مربوط به بخش ناشران عمومی در سالن شبستان بوده است. با این حال از بخش ناشران خارجی نیز چندین عنوان کتاب جمع‌آوری شد. 

کتاب‌های خارجی عمدتاً به علت تصاویر مستهجن و غیر اخلاقی جمع‌آوری شده‌اند.
مجید حمیدزاده، مدیر کمیته نظارت و ارزشیابی مشکل محتوایی کتاب‌ها را عامل جمع آوری کتاب‌ها از نمایشگاه ندانست. 

به گفته وی، برخی از ناشران کتاب‌های ناشران دیگری را در نمایشگاه عرضه می‌کنند که نمایندگی فروش ندارند. 

به گزارش فارس، بین کتاب‌هایی که جمع‌آوری شده‌اند کتاب‌هایی نیز به چشم می‌خورد که سال انتشار آنها مربوط به سال‌های گذشته است. برخی از این کتاب‌ها نیز مجوز توزیع نداشته‌اند. 

محسن پرویز، رئیس نمایشگاه کتاب تهران هفته گذشته در نشست خبری با خبرنگاران گفته بود کتاب‌ها طبق ضوابط نمایشگاه، در بخش‌های داخلی و خارجی ارزیابی می‌شوند و برخی از کتاب‌ها اجازه ورود به نمایشگاه کتاب را ندارند. 

به گفته پرویز، برخی از ناشران داخلی ضوابطی را که قبل از ثبت‌نام به آنها اعلام می‌شوند رعایت نمی‌کنند و به همین خاطر در ایام برگزاری نمایشگاه به مشکل برمی‌خورند.
 
پرویز جمع‌آوری کتاب از نمایشگاه کتاب تهران را مختص ایران و این دوره نمی‌داند و معتقد است این برخورد در خیلی از نمایشگاه‌های کتاب دیگر هم وجود دارد.
 
نزدیک به 200 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین