کد خبر: ۷۴۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۶

حزب الله لبنان: در فهرست تروریستی آمریکا بودن افتخار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گزارش ها از بیروت حاکی است حزب الله لبنان در روز جمعه با انتشار بیانیه ای، وجود نام این گروه در لیست تروریستی آمریکا را مانند گرفتن مدال افتخار دانست.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: «تا هنگامی که دولت آمریکا مردم دنیا و کشور خود را مجبور به پرداختن بهای جنگها و سیاست‌های غلط خود می‌کند، این دولت حقی برای نظر دادن در مورد ترورسیت یا میهن پرست بودن گروه‌ها ندارد».

این بیانیه که در آن به شدت از سیاست های آمریکا در لبنان انتقاد شده‌است می‌افزاید آمریکا در حال تحریک متحدان خود در لبنان بر علیه شهروندانی است که طرفدار مقاومت هستند. در این بیانیه آمریکا به عنوان بزرگترین خطر برای صلح و آرامش در جهان معرفی شده‌است.

این بیانیه در پاسخ گزارشی از وزارت کشور آمریکا داده شده‌است که جمهوری اسلامی ایران را به کمک به گروه‌های فلسطینی مانند حماس، حزب الله لبنان، مبارزین عراقی و طالبان در افغانستان متهم می‌کند. در این گزارش همه این گروه ها تروریست خوانده شده‌اند.

وزارت کشور آمریکا در گزارش خود در سال 2007 مانند سالهای گذشته حزب الله لبنان را گروهی تروریستی و تهدیدی علیه کشور اسرائیل خوانده‌بود.

در این گزارش که بسیاری از آن نقل قول‌هایی از مقامات رژیم صهیونیستی است همچنین از بازسازی ارتش حزب الله لبنان، دستیابی به موشک‌های جدید و بازگشت این گروه به جنوب لبنان خبر داده شده‌بود.

در قسمتهایی از گزارش وزارت کشورگفته شده‌است که دولت لبنان علی‌رغم پیشرفت در مبارزه با تروریسم، از توانایی لازم برای انجام این کار برخوردار نیست.

جالب اینجاست که دلیل عدم توانایی دولت لبنان در مبارزه با تروریسم، به رسمیت شناختن حزب الله لبنان به عنوان گروهی سیاسی و گروهی که باعث آزادی لبنان از اشغال شد عنوان شده‌است. لازم به ذکر است که حزب الله از نفوذی بسیار زیاد در جمعیت شیعه لبنان –که یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند- برخوردار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین