کد خبر: ۷۴۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۰
محمد رحمانیان، کارگردان تئاتر:

بازیگران تله‌تئاتر یک‌پنجم دستمزد واقعی خود را دریافت می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد رحمانیان با اشاره به دستمزد پایین بازیگران تله‌تئاترها خاطرنشان کرد: «بازیگرانی که برای حضور در تله‌تئاترها دعوت می‌شوند، یک‌پنجم دستمزد واقعی خود را دریافت می‌کنند».

به گزارش سرویس هنری آفتاب، به نقل از ایسنا، این کارگردان تئاتر در گفت‌وگویی، در ادامه اظهار کرد: «بازیگران مطرحی که در تله‌تئاترها ایفای نقش می‌کنند، تنها به دلیل علایق شخصی خود به تئاتر، وارد این عرصه می‌شوند؛ وگرنه دستمزدی که به یک بازیگر برای بازی در تله‌تئاتر داده می‌شود، در مقایسه با دستمزدی که به خاطر ایفای نقش در یک سریال یا فیلم نود دقیقه‌ای به او می‌پردازند، به مراتب کم‌تر است».

محمد رحمانیان که تاکنون کارگردانی تله‌تئاترهایی چون «همه پسران من» و«نکراسوف» را برعهده داشته است، در ادامه تصریح کرد: «بودجه فیلم‌های ۹۰ دقیقه‌ای که اغلب با کیفیت‌های نازل ساخته می‌شوند، در مقایسه با تله‌تئاترها تفاوت فاحش دارد. بودجه یک تله فیلم گاه سه یا چهار برابر یک نمایش تلویزیونی است. این درحالی است که انتخاب بازیگران تله‌تئاتر به مراتب دشوارتر از تله‌فیلم است».

این کارگردان با بیان این مطلب که نمی‌دانم مسؤولان تلویزیون چه مشکلی دارند تا این حد سطح برآوردهای تله‌تئاترها را کم می‌شمارند؟! ادامه داد: «شاید یکی از دلایلی که تهیه‌کنندگان به ساخت تله‌تئاترهای چند قسمتی روی می‌آورند تا مدت زمان برنامه‌شان بیشتر شود، همین برآوردهای پایین است».

وی که ساخت تله‌تئاتر «پسران طلایی» را در شبکه چهار سیما به پایان رسانده است، درباره این نمایش تلویزیونی گفت: «پسران طلایی همان سبک کمدی‌های نیل سایمون را دارد؛ از این نمایشنامه یک فیلم و تله‌تئاتر خارجی نیز ساخته شده است».

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که چرا نام «پسران آفتاب» به «پسران طلایی» تغییر کرد؟ خاطرنشان کرد: ««پسران طلایی» عنوان درست‌تری است. البته اسم درست‌تر این نمایش «پسر طلاها»ست».

وی تعداد قسمت‌های «پسران طلایی» را چهار قسمت برشمرد و در پاسخ به این پرسش که آیا به بخش چند قسمتی نمایش‌های تلویزیونی معتقد است؟ گفت: «این امکان هم وجود دارد که یک تله‌تئاتر طی سه ساعت پخش شود و می‌توان گفت، پخش چند قسمتی یا تک‌قسمتی یک تله‌تئاتر هیچ مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند. در گذشته تله‌تئاتری مثل «خسیس» در قالب یک قسمت طولانی از تلویزیون پخش شد، اما این روزها مردم دیگر حوصله ندارند سه ساعت به تماشای یک نمایش تلویزیونی بنشینند».

«پسران طلایی» به تهیه‌کنندگی دکتر جواد ظهیری در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما ساخته شده و گفته می‌شود نیمه دوم خرداد ماه پخش ‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین