کد خبر: ۷۴۷۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

طلا ۳۶ دلار ارزان شد

قیمت طلا پس از ریزش سنگین شب گذشته، در معاملات روز جمعه بازار جهانی در آستانه انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا ثابت بود اما به سوی ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در بیش از یک ماه اخیر پیش می رود.
طلا ۳۶ دلار ارزان شد
آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از دو روز کاهش متوالی، با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۹۰ دلار و ۹۰ سنت رسید، با این حال از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود دو درصد کاهش نشان می دهد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۹۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۳۵ دلار و ۹۰ سنت معادل دو درصد کاهش یافت و در ۱۷۸۹ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت "آی جی مارکتس" گفت: بازارها انتظارات بالایی برای افزایش سریعتر نرخهای بهره بانک مرکزی آمریکا پیدا کرده‌اند. دورنمای تلاش بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم، بازده اوراق قرضه را بالا برده است.

ابزار فدرال واچ شرکت CME نشان می دهد معامله گران اکنون بیش از ۷۰ درصد احتمال می دهند نرخهای بهره در نشست ماه مارس بانک مرکزی آمریکا افزایش پیدا کند زیرا حتی مقامات موافق پایین ماندن نرخهای بهره احساس می کنند لازم است امسال سیاست پولی تحکیم شود.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین سطح از مارس سال ۲۰۲۱ صعود کرد. بازده بالاتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون سوددهی است را افزایش می دهد.

طلا دارایی امن در برابر تورم شناخته می شود اما به افزایش نرخهای بهره آمریکا که هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را افزایش می دهد، به شدت حساس است. جزییات نشست ماه دسامبر بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد مقامات بانک مرکزی درباره کاهش مجموع داراییهای در اختیار این بانک و افزایش سریعتر از موعد نرخهای بهره برای مبارزه با تورم گفت و گو کرده اند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است در حدود ۱۷۸۲ دلار تثبیت شود و به محدوده ۱۸۰۱ تا ۱۸۱۵ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۲۲ دلار و ۱۴ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۶۶ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۷۲ دلار و ۲ سنت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین