کد خبر: ۷۴۷۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۴

خوابگاه‌های دانشجویی آمریکا مختلط می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در اوایل دهه 50 میلادی، هیچ کدام از افراد حق نداشتند به خوابگاه جنس مخالف بروند. سپس دهه 70 رسید که دختران و پسران اجازه یافتند به خوابگاه‌های همدیگر سر بزنند. حالا در نهایت شگفتیِ افراد متولد دهه 50 میلادی، بعضی از دانشگاه‌ها گام را فراتر گذاشته و خوابگاه‌ها را هم مختلط کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آٰفتاب،‌ دست کم بیست و پنج دانشگاه، از جمله براون، پنسیلوانیا، اوبرلین، کلارک و کالیفرنیا به بعضی یا همه دانشجوهایشان این اجازه را داده‌اند که هم‌اتاقی‌شان را با اختیار کامل خودشان انتخاب کنند، حتی اگر از جنس مخالف باشد. 

بهار امسال هم دانشجویان برای خوابگاه سال بعد ثبت نام می‌کنند و بعضی دیگر از دانشگاه‌ها هم به این صف پیوسته‌اند، از جمله استنفورد.

زوج‌ها هم می‌توانند هم‌اتاقی شوند. دانشگاه براون به شدت از زوج‌ها می‌خواهد که در خوابگاه با هم نباشند، اما دانشگاه کالیفرنیا مشکلی با این ندارد که کار زوج‌ها در اواسط ترم به جدایی بکشد.

بیشتر دانشگاه‌ها در سه تا چهار سال گذشته به افراد با جنس مخالف اجازه داده‌اند که هم‌اتاق باشند. البته دانشجویان بسیار کمی به فکر این امکان بوده‌اند. در دانشگاه پنسیلوانیا که دادن اتاق به افراد با جنسیت مختلف را از سال 2005 آغاز کرد، امسال تنها 120 نفر از جمع 10400 نفر این کار را انجام دادند.

در دانشگاه ریورساید که 6000 نفر در خوابگاهش زندگی می‌کند، تنها 50 نفر هم‌اتاقی از جنس مخالف دارند. این دانشگاه هم این کار را از سال 2005 آغاز کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۵
6
6
خب كه چي؟ همين ايران كه خوابگاهاش جداست و و بر قله هاي علم دانش تكيه زديم بسه ديگه به امريكايها گير ندين كه نه سواد دارن نه اقتصاد برتر دارن نه دانشمند دارن نه نوبل گير دارن نه هيچيزي مث افغانيهاي بد بختن چيكارشون دارين.. آزادي يعني اينكه هر كسي آزاده هر كاري خواست كنه به شرطي كه آزادي كس ديگه مختل نكنه اگه يكي دوست داشت با دوست دختر يا پسرش هم اتاقي شه به شما چه ربطي داره [...]
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
1
پس ازدواج دیگر معنی نداره چند تا پسر با چند تا دختر زیر یک سقف یعنی چه؟؟؟!!!
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
#ادم قدیمی با فکرای منحرف
مگ قرارع کاری کنن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین