کد خبر: ۷۴۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۷
معاون وزارت خزانه داری آمریکا:

بانک ها متحد آمریکا در تحریم ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزارت خزانه داری آمریکا بانک ها را «مهمترين متحد آمريکا» در اجرای تحريم های وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران توصیف کرده و مدعی شده است که فشار های شورای امنیت و کاخ سفید موجب بروز برخی نارضایتی ها در داخل ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز استیوارت لوی، معاون وزير خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و تحقيقات مالی که روز جمعه در جمع اعضای کميته يهوديان امريکا در واشنگتن سخن می گفت، بانک های غیر دولتی بین المللی را «بهترين متحدان آمریکا» خواند و اضافه کرد: «بانک های مختلف در سراسر جهان به طور قانونی عمل می کنند زیرا نمی خواهند در مواردی که غير قانونی است داخل شوند».

لوی در پاسخ به پرسشی درخصوص احتمال تحریم بانک مرکزی ایران از سوی کاخ سفید در سخنانی توهین آمیز گفت:«راجع به کارهايی که ممکن است انجام دهيم، حرف نمی زنيم ... آنچه ما ديديم اين است که بانک مرکزی ايران در اعمالی فريب آميز شرکت دارد».

معاون وزارت خزانه داری آمریکا سپس در سخنانی تهدید آمیز مدعی شد که تحريم بانک های ايرانی و ساير موسسات موجب عدم رضايت برخی ايرانيان شده است و بر صنعت نفت ايران هم اثر خواهد گذاشت.

دولت بوش در در ادامه رویکرد ضد ایرانی کاخ سفید در سالهای اخیر بر شدت این تحریم ها افزوده و همزمان، کشورهای جهان را برای قطع یا محدودیت دادوستد با کشورمان تحت فشار قرار داده است. تعداد زیادی از بانک های بزرگ اروپایی نیز از هراس مواجه شدن با اقدامات خصمانه کاخ سفید مبادلاات خود با بانک ها و بازرگانان ایرانی را به حالت تعلیق در آورده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین