کد خبر: ۷۴۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۶
طی نامه‌ای به دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات

قائم‌مقام حزب همبستگی خواستار توقف انتشار روزنامه همبستگی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم‌مقام دبیر‌كل حزب همبستگی طی نامه‌ای به دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات عنوان كرد انتشار روزنامه همبستگی در حال حاضر مغایر ماده 14 قانون مطبوعات است و تا تعیین مدیر مسئول جدید ‌توسط حزب باید از انتشار غیرقانونی آن به سرپرستی آقای محمدرضا راه‌چمنی‌ جلوگیری به عمل آید.


به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، عباس میرزا ابوطالبی طی نامه‌ای به دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات به دلیل عدم وجاهت قانونی جایگاه محمد رضا راه چمنی در حزب همبستگی به عنوان رئیس شورای عالی خواستار آن شد كه به نامه‌های نامبرده ترتیب اثر داده نشود. 

در این نامه كه به علیرضا ملكیان نوشته شده آمده است: «به قرار اطلاع آقای محمدرضا راه‌چمنی كه به طور غیر قانونی از عنوان "رییس شورایعالی حزب همبستگی" استفاده می‌كند در اقدامی غیر قانونی همانگونه كه با هماهنگی آن وزارت در سال گذشته مدیر مسئول قانونی روزنامه همبستگی را بركنار كرد! این بار نیز در اقدامی غیر قانونی دیگر در تاریخ 9/2/87 پس از مدت 3 ماهه پیش‌بینی شده برای دوران سرپرستی روزنامه در تاریخ 8/2/87 به پایان رسید، بدون نظر دیگر اعضای حزب به ویژه دبیركل و بازرسان حزب و اینجانب خودش را به عنوان مدیر مسئول روزنامه همبستگی به آن وزارت معرفی كرده است». 

این نامه می‌افزاید: «محمد رضا راه چمنی بدون اطلاع دیگر اعضا در تاریخ 23/7/86 از طریق كمیسیون ماده 10 احزاب، اساسنامه مصوب حزب را كه در آن شورای مركزی وجود داشت و اصلاً شورایعالی و رییس شورا درآن وجود نداشت راتغییر داد و از آن زمان بدون نظر دیگر اعضا خود را رییس شورایعالی می‌داند».

این نامه ادامه می‌دهد: «مطابق ماده 15 قانون فعالیت احزاب و تبصره 2 ذیل ماده 5 آیین نامه اجرایی همین قانون اساسنامه احزاب پس از اصلاح درصورتی كه در روزنامه رسمی كشور منتشر شود لازم‌الاجرا است. اساسنامه حزب همبستگی پس از اصلاح و تغییر در تاریخ 2/8/86 در روزنامه رسمی كشور منتشر شد و از آن زمان قابل اجرا است. از تاریخ مذكور تاكنون جلسه رسمی مطابق تبصره ذیل بند 24 ماده 16 اساسنامه حزب تشكیل نشده است تا برای شورایعالی رییس تعیین شود. بنابراین استفاده نامبرده از این عنوان فاقد وجاهت قانونی است». 

این نامه تصریح می‌كند: «از تاریخ 18/1/82 كه حزب همبستگی‌ آقای علی صالح‌آبادی را به عنوان مدیر مسئول روزنامه همبستگی به آن وزارت معرفی كرد كرد، تاكنون جلسه‌ای برای بركناری یا معرفی فرد جایگزین وی در حزب همبستگی تشكیل نشده است. بنابراین كلیه مكاتبات آقای محمدرضا راه‌چمنی در این‌باره فاقد وجاهت قانونی و باطل است و به همین دلیل آن وزارت و اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات به مكاتبات نامبرده نباید ترتیب اثر دهند». 

در پایان این نامه آمده است: «انتشار روزنامه همبستگی در حال حاضر مغایر ماده 14 قانون مطبوعات است و تا تعیین مدیر مسئول جدید توسط حزب باید از انتشار غیرقانونی آن به سرپرستی آقای محمدرضا راه‌چمنی جلوگیری به عمل آید».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین