کد خبر: ۷۴۸۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران کدام هستند؟

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی با اشاره به چهار کانسر شایع در جهان شامل کولون، پروستات، پستان و ریه گفت: شیوع سرطان در ایران تغییر یافته و سرطان‌های پروستات و پستان از شایع‌ترین سرطان‌ها هستند.
شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران کدام هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی با اشاره به چهار کانسر شایع در جهان شامل کولون، پروستات، پستان و ریه گفت: شیوع سرطان در ایران تغییر یافته و سرطان های پروستات و پستان از شایع ترین سرطان ها هستند.

دکتر امیر محمد عارف پور با اشاره به این موضوع که کنگره امسال به صورت ترکیبی( حضوری و مجازی) با شرکت اساتید و صاحب نظران برجسته از داخل و خارج از کشور ۲۷ تا ۲۹ بهمن سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه درمان سرطان و به طور کلی کلینیکال انکولوژی ارائه و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، افزود: این سمینار بین المللی تحت لیسانس انجمن ازمو(ESMO و استرو(ESTRO ) است و ارزش علمی و حرفه‌ای بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به سرطان های شایع در جهان که شامل کولون، پروستات، پستان و ریه می باشند، افزود: تا ۱۰ سال اخیر کانسرهای گوارشی جزو شایعترین سرطان ها بودند که امروزه شاهد تغییر شیوع سرطان در ایران هستیم و کانسر پروستات در مردان و کانسر پستان در زنان بسیار شایع است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین سرطان های خونی، تومورهای مغزی نخاعی و اعصاب محیطی را از شایعترین سرطان های کودکان نام برد و اظهار داشت: درمان اصلی سرطان های مغزی نخاعی و عصب محیطی (نوع مدوبلاستوم) توسط رادیوتراپی صورت می پذیرد و درمان هایی از نوع شیمی درمانی در کنار درمان رادیوتراپی قرار می گیرند.

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی با بیان اینکه در کنگره امسال پنل و موضوعاتی درباره تومورهای مانند تومورهای اطفال ، تومورهای سر و گردن و سرطان های ریه برگزار می شود، گفت: همچنین پنل اختصاصی برای درمان های جدید تومورهای ناحیه مغز و اعصاب محیطی در این کنگره خواهیم داشت.

عارف پور یادآور شد: همچنین در کنگره امسال پنل اقتصاد سلامت در حیطه انکولوژی برپا خواهد شد و از حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در این زمینه بهره مند خواهیم بود. ‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین