کد خبر: ۷۴۸۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

۵ کشته و ۴۱ نفر مصدوم / آیا پلیس نمی‌توانست جلوی تصادف در خوزستان را بگیرد؟

پلیس می‌گوید «مه» عامل وقوع تصادف زنجیره‌ای خوزستان بوده است و طبق قانون امکان انسداد مسیر وجود نداشته است؛ اما این سوال ایجاد می‌شود که آیا نمی‌شد جلوی وقوع این حادثه را گرفت.
۵ کشته و ۴۱ نفر مصدوم / آیا پلیس نمی‌توانست جلوی تصادف در خوزستان را بگیرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

صبح امروز در محور بهبهان-رامهرمز در استان خوزستان دو تصادف زنجیره‌ای به وقوع پیوست که در این تصادفات ۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۱ نفر مصدوم شدند. همچنین چند ماشین در آتش سوختند.

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه استان خوزستان در گفتگویی با صدا و سیما در توضیح جزئیات تصادف زنجیره‌ای در خوزستان اظهار کرد: در یک لاین ۹ خودرو با هم برخورد کرده‌اند و در لاین مقابل، در فاصله حدود ۲۰۰ متری، حدود ۵۰ خودرو تصادف کرده و سه خودرو آتش گرفته‌اند.

به گفته سرهنگ دولتشاهی اغلب محورهای خوزستان در روزهای اخیر مه آلود هستند و چنین حوادثی در روزهای اخیر هم اتفاق افتاده است.

«مه» عامل تصادف زنجیره‌ای در محور بهبهان-رامهرز است!

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور در گفت و گویی با شبکه خبر اعلام کرد آنچه در گزارش‌های اولیه به دست آمده است در این محور «مه» شدید حاکم بوده و دید رانندگان به حداقل رسیده است؛ رانندگان به جای اینکه در چنین شرایطی از سرعت خود بکاهند همچنان با سرعت در شرایط عادی به مسیر خود ادامه داده‌اند و به همین دلیل چند خودرو بهم برخورد کرده‌اند و این تصادف را رقم زده‌اند.

وی ادامه داد: در ماده‌های ۱۲۹ و ۱۳۰ قانون راهنمایی و رانندگی ذکر شده است که اگر رانندگان در یک مسیر حرکت می‌کنند و دیدشان به حداقل رسید باید فاصله بیش از ۵۰ متر را رعایت کنند و حتماً سرعتشان را کاهش دهند یا اصلاً در یک جای امن توقف کنند تا شرایط به حالت طبیعی بر گردد.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: متأسفانه صبح امروز رانندگان با همان سرعت قبل به مسیر خود ادامه دادند و موجب به وجود آمدن این تصادف شده و خودشان را گرفتار کردند.

جهانی ادامه داد: اگر «مه» تمام جاده را بگیرد معمولاً پلیس و راهداری جاده را مسدود می‌کنند اما وقتی «مه» به صورت مقطعی و تکه تکه است خود رانندگان باید موارد ایمنی و آئین نامه‌ای را رعایت کنند.

به گفته وی در این جاده شرایط به گونه‌ای نبوده است که پلیس بخواهد ورود و جاده را مسدود کند.

معاون اجتماعی پلیس راهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جاده در روزهای اخیر تصادفات مشابه داشته ایم، گفت: بله در روزهای اخیر هم موارد مشابهی داشته ایم.

جهانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پس چرا با وجود اینکه در این جاده در روزهای اخیر تصادف رخ داده است باز پلیس ورود نکرده و جاده را ایمن سازی نکرده است، گفت: مقامات استانی اطلاعیه و هشدارهایی مبنی بر مه آلود بودن جاده در روزهای اخیر منتشر کرده بودند.

آیا پلیس فقط باید طبقه قانون عمل کند یا فراتر از آن هم می‌تواند ایده داشته باشد؟

درست است که طبق قانون پلیس تنها در زمانی باید جاده را مسدود کند که «مه» سرتاسری باشد اما مانند مواردی نظیر طرح موتوریار که ایده‌ای فراتر از قانون بوده و توسط پلیس برای ایجاد رفتار مناسب ترافیکی مورد استفاده قرار گرفت؛ می‌شد در این جا هم پلیس ورود کرده و از علائم هشداردهنده در جاده استفاده کند.

شاید در برخی موارد بتوان بدون نیاز به رد شدن از مرزهای قانونی برای حفظ جان هموطنان اقدامی کرد تا شاهد چنین حوادثی نبود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
0
0
متاسفانه در این محور حضور پلیس بسیار بسیار کمرنگ هست...حتی حضور فیزیکی پلیس هم باعث ایمن راندن راننده ها میشه ...همچنان که دیده اید حضور پلیس به تنهایی باعث آرام تر رانندگی کردن راننده ها میشه ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین