کد خبر: ۷۴۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۲

مایکروسافت از خرید یاهو منصرف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مایکروسافت پیشنهاد خود را برای خریداری شرکت یاهو پس گرفته است. این پیشنهاد که سه ماه پیش به یاهو ارائه شده بود، با عدم توافق بر سر قیمت پس گرفته شد. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، استیو بالمر مدیر مایکروسافت رسما در نامه‌ای به مدیر یاهو، پیشنهاد خریداری این شرکت را پس گرفته است. آقای بالمر گفت: «مایکروسافت پیشنهاد اولیه خود را از ‪ ۴۴‬میلیارد و ‪۶۰۰‬ میلیون دلار به ‪ ۴۷‬میلیارد و ‪ ۵۰۰‬میلیون دلار افزایش داده است».

وی افزود: «قیمت مورد نظر شرکت یاهو ‪ ۵۳‬میلیارد دلار بوده است».
 
به گفته آقای بالمر، این قیمت بیش از میزان مورد نظر مایکروسافت است. مایکروسافت قصد داشت با خرید یاهو، قدرت رقابت خود را با گوگل که بازار تبلیغات اینترنتی را در دست دارد، افزایش دهد.
 
بازار آگهی‌های اینترنتی در سال ‪ ۲۰۰۴‬میلادی ‪ ۴۰‬میلیارد دلار تخمین زده شد و پیش بینی می‌شود تا سال ‪ ۲۰۱۰‬ارزش آن دوبرابر شود. 

آقای بالمر در نامه خود که بر وب سایت مایکروسافت منتشر شده نوشته است: «ما همچنان براین باوریم که پیشنهاد ما برای مایکروسافت، یاهو و بازار پیشنهادی منطقی بوده است». 

در این نامه آمده است: «به رغم تمام تلاش‌های ما از جمله افزایش قیمت پیشنهادی معادل ‪ ۵‬میلیارد دلار، یاهو تمایلی برای پذیرفتن پیشنهاد ما از خود نشان نداده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین