کد خبر: ۷۴۸۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
رییس دانشگاه تهران:

ملاحظه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای بازگشایی دانشگاه وجود دارد؟

رییس دانشگاه تهران در واکنش به دستور بازگشایی دانشگاه‌ها، با تاکید بر اینکه هیچ ملاحظه سیاسی،‌ اجتماعی و اقتصادی برای بازگشایی دانشگاه وجود ندارد،‌ گفت: تنها ملاحظه ما برای عملی کردن این تصمیم ملاحظه بهداشتی و سلامتی دانشجویان است که نقطه نظرات خود را در جلسه روز چهارشنبه حضور وزیر علوم اعلام خواهیم کرد.
ملاحظه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای بازگشایی دانشگاه وجود دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سید محمد مقیمی ضمن بیان این مطلب به دانشگاه تهران به نحوه آموزش دانشجویان در نیم سال دوم تحصیلی 1400-1401 پس از دستور اخیر رییس جمهور اشاره کرد و اظهار کرد: حقیقتا بحث بازگشایی و آموزش حضوری دانشجویان یکی از دغدغه های ما در دانشگاه تهران است تقریبا می‌شود گفت هر روز در خصوص این موضوع فکر کرده و آن را به طور جدی دنبال می کنیم. ضمن اینکه رییس جمهور تاکید دارند شرایط به گونه ای برنامه ریزی شود که حتما بازگشایی آموزش حضوری دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد.

وی در ادامه تصریح کرد: مهم ترین ملاحظه ای که ما در دانشگاه تهران در خصوص بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان داریم، نظر مجموعه وزارت بهداشت در این زمینه است به هر حال تصمیمات بحث‌های مربوط به بازگشایی‌ها در دوران شیوع کرونا ویروس و اینکه کلیه دستگاه ها برای ادامه فعالیت چگونه عمل کنند توسط این ستاد تعیین می شود.

رییس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شیوع سویه جدید کرونا یعنی اُمیکرون در کشور مطرح است ولی در عین حال هفته گذشته آقای رییس جمهور تاکید ویژه ای برای بازگشایی مجدد دانشگاه ها و آغاز آموزش حضوری دانشجویان داشتند. به همین جهت ما جلسه ای فردا چهارشنبه با حضور وزیر علوم خواهیم داشت و نقطه نظراتمان را در این زمینه اعلام خواهیم کرد و سیاست ما در این خصوص در جلسه ای که برگزار می شود اعلام خواهد شد.

دکتر مقیمی همچنین تاکید کرد: اگر تصمیم گیری مبنی بر بازگشایی حضوری دانشگاه از ترم دوم سال تحصیلی باشد حتما ما تمهیدات لازم را برای اجرایی کردن این موضوع در دانشگاه تهران به کار خواهیم گرفت.

رییس دانشگاه تهران گفت: از نظر محدودیت امکانات قطعا عنوان می‌کنیم مانعی برای بازگشایی حضوری دانشگاه نداریم بلکه مهم ترین مانع ما برای بازگشایی کامل دانشگاه، بحث همه گیری ویروس است که اگر جمع بندی نظرات در ستاد مقابله با کرونا این باشد که از این نظر مشکلی وجود ندارد قطعا ترم جدید دانشجویان حضوری خواهد بود و مشکلاتی هم اگر در این زمینه باشد برطرف خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ما در دانشگاه تهران آمادگی آغاز آموزش حضوری دانشجویان را داریم همچنان که در ترم اخیر بخشی از دانشجویان ما در دانشگاه حضور داشتند و در حال حاضر نیز 2000 دانشجوی ما ساکن خوابگاه‌ها هستند و برخی از حوزه های دانشگاه ما از جمله خوابگاه ها همچنان فعال است.

دکتر مقیمی افزود: یکی از نگرانی ها برای بازگشایی دانشگاه، مساله تغذیه دانشجویان است که این موضوع نیز خوشبختانه حل شده است. بنابراین ملاحظلات مالی،‌اجتماعی و سیاسی برای بازگشایی حضوری دانشگاه وجود ندارد و تنها ملاحظه ما بحث سلامتی دانشجویان است. زیرا در مورد رفتار این ویروس نمی توان پیش بینی داشت، علی رغم اینکه اکنون روند خیلی خوبی از نظر کنترل شیوع این ویروس وجود دارد اما هیچ تضمینی نیست بگوییم دو هفته آینده آیا روند شیوع و کنترل ویروس به همین روند فعلی خواهد بود یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین