کد خبر: ۷۴۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۳
معاون امور بین الملل وزیر نفت:

80 درصد منابع نفتی دست نخورده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون امور بین الملل وزارت نفت گفت: 80 درصد منابع قابل اکتشاف ایران دست نخورده باقی مانده و تنها از 20 درصد منابع قابل اکتشاف بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش مهر، حجت الله غنیمی فرد در جمع خبرنگاران گفت: مشکل کنونی بازار نفت کمبود برخی از انواع نفت خام خاص است که با بروز مشکلات در نیجریه و انگلیس، تولید نفت خام بسیار سبک و شیرین کم شده است.

معاون امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران افزود: مشکلات به وجود آمده در نیجریه و انگلیس در زمینه کاهش تولید نفت خام سبک و شیرین باعث ایجاد اضطراب در بازار شده است که این موضوع روانی است و کمبودی در بازار نفت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 80 درصد منابع قابل اکتشاف ایران تا به امروز دست نخورده باقی مانده، اظهار امیدواری کرد با تلاش و کوشش متخصصان طی سالهای آینده رشد و توسعه اقتصادی در بخشهای مختلف جایگزین اقتصاد وابسته به نفت شود.

معاون امور بین الملل شرکت ملی نفت، مشکل اصلی بازار نفت را نقدینگی کلان ذکر و تصریح کرد: بروز مشکل در بانک‌های آمریکایی، اروپایی و بالاخص انگلیس، در خصوص موارد مربوط به بازار مسکن باعث شده تا بخش زیادی از نقدینگی در اختیار این بانک‌ها باشد.

به گفته غنیمی فرد، در حال حاضر کمبودی در عرضه نفت در بازار وجود ندارد و دلایل افزایش قیمت نفت را در خارج از سازمان اوپک باید جستجو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین