کد خبر: ۷۴۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۲

کدام بیشتر می‌فروشد: غذا یا کتاب؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: از نکات جالب توجه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، لحظات استراحت بازدیدکنندگان آن است، آن هم در محل‌هایی که برای آنها پیش‌بینی نشده! البته بر خلاف محل استراحت بازدیدکنندگان که فکری برای آن نکرده‌اند برای تغذیه آنها غرفه‌های زیادی برپا‌ است.

شاید با دیدن جمعیت انبوه خریداران غذا این فکر به ذهن برسد که خرید این غرفه‌ها بیشتر از کتاب است! اما این غرفه‌داریان خود درد دل دیگری دارند. مسئول یکی از این غرفه ها شکایت زیادی از فروش داشت. وی معتقد بود که درمحل دائمی نمایشگاه‌ها فروش بهتری داشته است و نمایشگاه فعلی سودی ندارد. 

مسئول غرفه دیگر از زیاد شدن همکاران و رقابت شاکی بود، او می‌گفت در روز اول هزار ساندویچ مجانی توزیع کردیم چرا که فروش کمتر از تقاضا بود. غرفه‌های بستنی و نوشیدنی ناراضی‌تر بودند، این فروشندگان از وضعیت مکان و برق شکایت داشتند و می گفتند:«درمحل دائمی نمایشگاه خرید بیشتر بود». آنها نیز از به صرفه نبودن حضور در نمایشگاه و هزینه‌های اماکن و بهداشت و... می گفتند.

البته این شکایتها کمی عجیب به نظر می‌رسید، استقبال مردم کاملا مشخص بود، استقبال فروشندگان و افزایش هر ساله آنها هم خبر از سود می‌داد و حضور هر ساله ‌شرکت‌های معروف علیرغم ادعای کم بودن سود نشان دهنده واقعیت دیگری است. به ویژه با وضعیتی که فروشندگان اصلی این نمایشگاه یعنی ناشران با آن مواجه هستند،به نظر می‌رسد بوفه‌های تنقلات و فست‌فود‌‌ها با توجه به تعدادشان همچنان گوی رقابت از صاحبان اصلی نمایشگاه ربوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین