کد خبر: ۷۴۸۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

هشدار نارنجی هواشناسی به تهرانی‌ها: برف و باران شدید در راه است

اداره کل هواشناسی استان تهران، اعلام کرد: از بامداد (جمعه ۲۴ دی) تا صبح یکشنبه (۲۶ دی) بارش متوسط و گاهی شدید باران و برف، گاهی همراه با مه و در مناطق مرتفع کولاک برف پیش بینی می‌شود و وضعیت جوی در حالت هشدار نارنجی خواهد بود.
هشدار نارنجی هواشناسی به تهرانی‌ها: برف و باران شدید در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

بر این اساس، لغزندگی معابر و جاده ها، آبگرفتگی و جاری شدن رواناب در بعضی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، مه و کاهش دید، کوالک برف و خطر سقوط بهمن در ارتفاعات، خطر رعدوبرق و صاعقه و بارش تگرگ در نقاط مستعد، احتمال محدودیت تردد در بعضی راه‌ها به ویژه در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی مورد انتظار است.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران، همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران، به احتیاط در تردد درون شهری و پرهیز از مسافرت‌های بین شهری به ویژه در مسیر‌های کوهستانی، همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در گذر از بخش‌های کوهستانی، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، پرهیز از کوهنوردی و پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از خسارات احتمالی هشدار داد.

این گزارش حاکیست، از جمعه شب از لحاظ دمایی، کاهش محسوس دما در نیمه شمالی استان ۷ تا ۱۴ درجه و در نیمه جنوبی استان ۵ تا ۸ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

در این گزارش نسبت به محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودرو‌ها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل‌های انرژی توصیه شده است.

بر اساس این اعلام، ورامین و شهریار به طور مشترک با ۱۳ درجه سانتیگراد و فیروزکوه با منفی چهار درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

در عنوان هشدار‌های صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین