کد خبر: ۷۴۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۰
رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان :

می‌شود احمدی‌نژاد را شکست داد

شعارهای احمدی‌نژاد برای مردم نخ‌نما شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موسوی لاری گفت: «شعارهای احمدی‌نژاد دیگر برای مردم نخ‌نما شده است و این  شعارها برای مردم ما روشن شده است». 

 سیدعبدالواحد موسوی لاری رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص این سوال که آیا درخواست‌هایی که نامزدهای اصلاح‌طلبان برای بازشماری آرا داشتند به نتیجه رسید،‌ گفت: «تاکنون نامه‌هایی که من و نامزدها به مجریان و ناظران انتخابات نوشتیم با پاسخی همراه نبوده است همچنین آنها حاضر نشدند به نامه آقای خاتمی و کروبی جواب دهند».

وی افزود:‌ «این برخورد و عدم پاسخگویی با یک جریان سیاسی در انتخابات دستگاه‌های اجرایی و نظارت انتخابات را زیر سوال می‌برد. حق این بود که شورای نگهبان به شکایت‌های نامزدها رسیدگی می‌کرد تا حرف و حدیثی درباره انتخابات وجود نداشته باشد و اگر می‌گویند که انتخابات سالم برگزار شده چه ترسی دارند که به شکایت نامزدها رسیدگی نمی‌کنند». 

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در مورد تشکیل فراکسیون اقلیت در مجلس هشتم گفت: «قطعا مجلس هشتم با مجلس هفتم متفاوت است و این مجلس از چندگانگی بیشتری برخوردار است و دارای تنوع سلایق بیشتری است».

وی ادامه داد:‌ «فراکسیون اقلیت در کنار برخی دیگر از فراکسیون‌ها منتقد دولت قطعا در مجلس هشتم تاثیرگذار خواهد بود».

موسوی لاری در خصوص اعلام آمادگی عارف برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ «اینکه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از الان شهامت اظهارنظر داشتند و به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که می‌آیند را می‌ستایم و افرادی هم که خود را شایسته می‌دانند باید هر چه زودتر آمادگی خودشان را اعلام کنند».

وی در مورد اینکه آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری بر روی یک کاندیدا به توافق برسند، گفت: «فکر می‌کنم که تجربه انتخابات نهم ریاست جمهوری به ماکمک خواهد کرد به خصوص افرادی که حاضر نشدند در ائتلاف حرکت کنند باید با نگاه واقع‌بینانه‌تر به آینده وارد ائتلاف شوند».

وی افزود: «در هر شرایط ائتلاف و حرکت جمعی اصلاح‌طلبان تنها راه خروج از وضعیت موجود است و هر کسی هم که راهی جدا از ائتلاف انتخاب کند باید جوابگوی ناکامی‌ها باشد».

وزیر کشور دولت اصلاحات در خصوص اینکه آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند کاندیدایی عرصه کنند که در مقابل شعارهای پوپولیستی احمدی‌نژاد به پیروزی برسد، خاطرنشان کرد: «شعارهای احمدی‌نژاد دیگر برای مردم نخ‌نما شده است و این شعارها برای مردم ما روشن شده است».

وی ادامه داد:‌ «نتیجه شعارهای احمدی‌نژاد تورم و گرانی افسارگسیخته، تغییرات پی‌درپی کابینه، ناکامی در عرصه بین‌المللی و ... است مردم دیگر به این شعارها قطعا توجه نخواهند کرد».

موسوی لاری تصریح کرد: «به عقیده من می‌شود کاندیدایی معرفی کنیم که احمدی‌نژاد را شکست دهد و اگر دوستان ما تلاش کنند که همه در کنار هم باشند حتما می‌توانیم یک کاندیدا معرفی کنیم».

وی گفت: «انتخابات مجلس هشتم به آن احزاب و گروه‌هایی که وارد ائتلاف نشدند نشان داد که مردم گرایش بیشتری به ائتلاف و کار جمعی دارند تا کار فردی».

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در خصوص اینکه اصولگرایان مدعی حمایت آمریکا و رضا پهلوی از اصلاح‌طلبان هستند، گفت: «اصلاح‌طلبانی که اصولگرایان می‌گویند مورد حمایت آمریکا هستند در داخل ایران نیستند. به نظرم آمریکایی‌ها از این نوع حمایت‌ها قصد سوءاستفاده از اصلاح‌طلبان را دارند».

وی افزود: «آمریکایی‌ها دشمن نظام ما هستند و آنها می‌دانند که اصلاح‌طلبان داخل ایران در هشت سال دولت اصلاحات ایران را ساختند و آبروی نظام را احفظ کردند و ایرانی را در سطح بین‌الملل عزیز و محترم کردند و اقتصاد کشور رونق دادند ، قطعا بوش و رضا پهلوی از این موفقیت‌ها که اصلاح‌طلبان داشتند حمایت نمی‌کنند زیرا اصلاح‌طلبان مظهر این موفقیت‌ها در کشور هستند. آنها قاعدتا خیلی خوشحال می‌شوند که یک جریان ناکارآمد و ناتوان درعرصه مدیریتی کشور وجود داشته باشد که آنها بتوانند با افکار عمومی مردم ما بازی کنند ومردم را نسبت به کلیت نظام بدبین کنند».

موسوی لاری تصریح کرد: «آمریکایی‌ها از نیروهای کارآمد اصلاح‌طلب هرگز حمایت نمی‌کنند. آمریکایی‌ها دقیقا می‌دانند که از چه جریانی در کشور حمایت کند و ورود آمریکایی‌ها در عرصه انتخابات و حمایت ظاهری از یک جریان با توجه به حساسیت مردم به آمریکا واقعا مشخص است که آنها حامی چه جریانی هستند و آمریکا می‌داند که اگر از هر کسی حمایت کند مردم ایران از آن فاصله می‌گیرند و اگر آنها واقعا می‌خواستند از اصلاح‌طلبان حمایت کنند نمی‌آمدند که این حمایت را علنی کنند و آمریکایی‌ها عالمانه می‌خواهند کاری کنند که جریان خردورز قادر به اداره کشور نقشی در کشور نداشته باشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین