کد خبر: ۷۴۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۸
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

کاهش تسهیلات بانکی نوعی تنبیه مردم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمسیون پول و اعتبار دولت پس از هفته‌ها انتظار سرانجام به ثابت ماندن نرخ سود بانکی رای داد. بدین ترتیب حداقل نرخ سود بانکی، بانکهای دولتی 12 درصد و بانکهای خصوصی 14 درصد تعیین شد. هادی حق‌شناس عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن منطقی دانستن نرخ دو رقمی سود بانکی خاطرنشان کرد:‌«دولت نباید با کاهش تسهیلات بانکی مردم را تنبیه کند. بلکه باید با سیاستگذاری مناسب زمینه سرمایه‌گذاری را در بانکها فراهم نماید و بدین ترتیب نسبت به ارائه تسهیلات به بخش‌های مختلف اقدام کند».

نماینده بندرانزلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب این اقدام را مثبت ارزیابی می‌کرد ، یادآور شد: «طبیعی است کاهش نرخ سود بانکی به صورت دستوری تبعات زیانباری می‌توانست داشته باشد و براساس اصول اقتصادی انتظار می‌رفت نرخ سود بانکی دو رقمی بماند».

حق‌شناس در مورد استیضاح وزیر بازرگانی درباره بحث گرانی با اشاره به اینکه این اقدام مجلس هفتم در هفته‌های پایانی زمان مناسبی برای استیضاح وزیر بازرگانی نیست، گفت: «این گرانی‌ طی یک ماهه اخیر رخ نداده است بلکه مربوط به ماههای آخر سال 86 می‌باشد. به طور مثال می‌توان به وضعیت نابسامان برنج‌کاران و صنایع کوچک و بزرگ کشور اشاره کرد».

حق‌شناس به این سوال که آیا این اقدام مجلس هشتم حرکتی سمبلیک بوده یا نه این گونه پاسخ داد: «بله، شاید این حرکت مجلس شورای اسلامی در هفته‌های پایانی برای استیضاح وزیر بازرگانی در افکار عمومی این طور باشد که  اقدامی سمبولیک از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده، که فقط 15 نفر از نمایندگان به این طرح رای مثبت دادند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین