کد خبر: ۷۴۸۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

حمله موشکی یمن به ائتلاف سعودی

تنها چند ساعت پس از بیانیه ارتش یمن درباره تلفات سنگین مزدوران وابسته به امارات در جنوب یمن، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله‌ای موشکی به ائتلاف سعودی خبر داد.
حمله موشکی یمن به ائتلاف سعودی
آفتاب‌‌نیوز :

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، خبر داد که نیروهای صنعاء جلوی پیشروی مزدوران امارات در استان شبوه (جنوب یمن) و استان مأرب (مرکز یمن) را گرفته‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص نوشت: «به لطف خداوند، نیروهای ما توانستند با پیشروی چشمگیر مزدوردان و داعشیان [تحت حمایت] امارات به سمت شهرستان‌های "عین" در شبوه و "حریب" در مأرب جلوگیری کنند».

یحیی سریع اضافه کرد که این اقدام به مدت چند ساعت به طول انجامید و به‌رغم پشتیبانی هوایی فشرده از مزدوران اماراتی، آن‌ها هیچ گونه پیشروی نداشتند.

سریع در عین حال خبر داد که خسارت‌های سنگینی به عناصر داعشی وابسته به امارات و مزدوران این کشور وارد شد به‌نحوی که ده‌ها نفر از آن‌‌ها کشته و مجروح شدند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که محل تجمع نیروهای ائتلاف با دو موشک بالستیک هدف حمله قرار گرفت که هر دو موشک دقیقا با اهداف برخورد کردند.

طبق این بیانیه، در پی برخورد موشک‌ها، تعداد زیادی از نیروهای ائتلاف کشته و مجروح شدند که خودروهای امدادی بلافاصله برای انتقال آن‌ها به بیمارستان در محل حضور پیدا کردند.

مدتی است که درگیری‌های شدیدی میان مزدوران اماراتی و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان شبوه در جریان است.

نیروهای یمنی طی یک هفته‌ گذشته توانسته‌اند دو پهپاد جاسوسی متعلق به امارات عربی متحده را حین انجام عملیاتی خصمانه در جنوب این کشور سرنگون کنند.

این دو عملیات در حالی انجام شد که نیروی دریایی یمن نیز اخیرا و در اقدامی بی‌سابقه موفق شد یکی کشتی نظامی اماراتی را در غرب این کشور توقیف کند.

کشتی مذکور که در حال حمل تسلیحات نظامی برای ائتلاف سعودی بود، توسط نیروی دریایی یمن در مجاورت شهر الحدیده یمن توقیف شد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز نیز اعلام کرد ارتش این کشور توانسته است طی چند روز گذشته به مزدوران و داعشیان امارات در استان شبوه خسارت‌های سنگینی وارد کند.

طبق اعلام امروز یحیی سریع، نیروهای صنعاء توانسته‌اند تعداد ۵۱۵ نفر از مزدوران و داعشیان امارات از جمله چند فرمانده را از پای درآورند و بیش از ۸۵۰ نفر از آن‌ها را مجروح کنند.

سریع همچنین با استناد به داده‌‌های اطلاعاتی اضافه کرد که ۲۰۰ نفر از مزدوران و داعشیان وابسته به امارات نیز مفقود شده‌اند.

ارتش یمن در عین حال توانست ۱۰۲ خودروی نظامی و تعدادی از توپ‌های بزرگ و پیشرفته مزدوران را منهدم کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خبر داد که ده‌ها موشک به سوی محل تجمع مزدوران و داعشیان امارات در استان شبوه شلیک شلیک شده است که در پی این اقدام، ده‌‌ها تن از آن‌ها کشته و تعداد زیادی مجروح شده‌اند.

سریع پایان بیانیه امروز ضمن تأکید بر آمادگی کامل برای دفاع از کشور یمن، مردم این کشور و مقابله با امارات تا زمان پیروزی، هشدار داد که عواقب اقدامات تنش‌زای امارات سنگین خواهد بود و اماراتی‌ها باید پیامدهای این تنش را متحمل شوند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین