کد خبر: ۷۴۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۰

مصالح ساختمانی: هر روز گرانتر از دیروز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در شرایطی كه در دو سه ماهه اخیر نگاه‌ها به سمت تحولات بازار سیمان بوده قیمت دیگر مصالح ساختمانی نیز در این چند ماه افزایش شدیدی یافته است. 

به گزارش آفتاب اسفندماه سال گذشته قیمت انواع مصالح ساختمانی با افزایش روبرو بوده است و با اینكه وضع توزیع سیمان برای كسانی كه دارای پروانه های رسمی هستند نسبت به قبل بهبود یافته اما قیمت این كالا برای دیگر ساخت‌و‌سازها در بازار آزاد به پاكتی هشت هزار تومان رسیده است؛ این در حالی است كه قیمت دولتی این كالا برای تحویل در كارخانه 2500 تا سه هزار تومان است. 

بیشترین افزایش قیمت مصالح ساختمانی شامل گچ ساختمانی بوده است؛ قیمت هر پاكت گچ 50 كیلویی كه در ابتدای سال گذشته بین 600 تا 700 تومان بود با دو بار افزایش در سال 86 در حال حاضر به 1300 تومان رسیده است و این در حالی است كه قیمت نوع مرغوب گچ هم با 600 تا 800 تومان افزایش به پاكتی 1800 تومان می‌رسد. 

ماسه هم با افزایش دو هزار تومانی نسبت به سال گذشته به تنی شش هزار تومان رسیده است. 

قیمت آجر هم به طور كم‌سابقه‌ای در اواخر سال 86 افزایش یافت و تقریبا سه برابر شد؛ 

هر تن آجر كه در ابتدای سال 86 با مبلغ 15 هزار تومان معامله می‌شد در اواخر سال 86 و زمان حال كمیاب شده و در بازار سیاه هر تن آن بین 40 تا 45 هزار تومان به فروش می‌رسد.
اتحادیه فخاران تهران اخراج كارگران افغانی كه با دستمزدهای پایین برای كوره‌پزخانه‌ها كار می‌كردند و همچنین قطع گاز دو ماهه كوره‌ها در زمستان سال گذشته را عمده‌ترین دلایل افزایش قیمت‌ها عنوان می‌كند. 

آجر ماشینی هم در حال حاضر تنی 30 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ در واقع قیمت هر دانه آجر فشاری 120 و هر دانه آجر ماشینی به 180 تومان رسیده است.
به گفته فعالان بازار قیمت سنگ ساختمانی هم از ابتدای سال 20 درصد افزایش یافته است. 

قیمت قیر هم با افزایش شدیدی در یک سال اخیر روبرو بوده است به گونه‌ای كه مسوولان وزارت راه هم به این امر اعتراض كرده‌اند و به گفته آن‌ها قیمت دو هزار تن قیر در حال حاضر یک میلیارد تومان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین