کد خبر: ۷۴۸۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

واکنش‌ها به ایربگ‌های بازنشده در تصادف زنجیره‌ای بهبهان!

می‌توان به جرات گفت در دهه شصت و هفتاد یکی از پررونق ترین رشته های دانشگاهی، رشته مکانیک بود، هرکس مکانیک قبول میشد چنان با افتخار به همه از قبولی در این رشته میگفت که گویی تضمینی برای آینده خود یافته است.
واکنش‌ها به ایربگ‌های بازنشده در تصادف زنجیره‌ای بهبهان!
آفتاب‌‌نیوز :

اما بعد از فارغ التحصیلی از این رشته سخت ، متوجه میشد دربسیاری از شهرها متقاضی ندارد و بیکاری در این رشته بیداد میکند و حتی اگر احتمالا کاری هم یافتی، یا مهندسی معکوس است ویا مهندسی در سطوح بسیار پایین.

ودر حالی بسیاری از پروژه های فوق لیسانس این رشته نامربوط با صنعت است و بصورت تئوری ارایه میشوند که خودروهای تولیدی با افزایش قیمت روزافزون، ابتدایی ترین آپشن ها را یا ندارد یا اگر هم دارد کاری انجام نمیدهند مثل همین داستان ایربگ های بازنشده تصادف بهبهان که با واکنش های بسیاری نیز روبرو شد .

واکنش ها به ایربگ های بازنشده ماشین های موجود در تصادف بهبهان را با هم مرور میکنیم:

تصادف زنجیره‌ای حدود ۶۰ خودرو در محور بهبهان –رامهرمز، با پنج فوتی و ۴۱ مصدوم همراه بود. رئیس پلیس راهور اعلام کرد که در هنگام بروز این حادثه، کیسه هوا یا ایربگ هیچ‌یک از خودروها باز نشده است.

پیگیری مجلس برای برخورد شدید با تخلف خودروسازان

به نوشته خراسان، کمیسیون تخصصی مجلس در حوزه خودرو هم معتقد است برای یک بار هم که شده باید در مقابل تخلفات خودروسازان و در رعایت نکردن استانداردها، شدیدترین برخوردها را داشت.«فرهاد طهماسبی» دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال خراسان که «بالاخره قرار است چه زمانی نقص فنی خودروها رفع و از تلفات بالای انسانی در کشور جلوگیری شود؟»، می گوید: ما در کمیسیون بارها تاکید کرده ایم که داریم در کشور با این دو خودروساز، ارابه مرگ می‌سازیم و تحویل مردم می دهیم، و کسی که باید پاسخ سوالات این حوزه را بدهد وزارت صمت و شرکت های خودروسازی هستند.وی درباره حادثه اخیر بهبهان هم تصریح می کند: ما منتظر گزارش پلیس این سانحه هستیم و پس از دریافت آن در اولین جلسه کمیسیون صنایع موضوع را با دقت بررسی خواهیم کرد، در صورتی که طبق صحبت های رئیس پلیس راهور، خودروسازان در این تصادف مقصر شناخته شوند درخواست مجلس و کمیسیون، اعمال شدیدترین برخورد با آن ها خواهد بود».

**نهادهای مختلفی باید پاسخگو باشند

امیرحسین کاکایی در گفتگو با تجارت‌نیوز، معتقد است باید بررسی دقیقی در مورد تصادف جاده بهبهان انجام شود؛ چرا که معیوب بودن قطعه حساسی مانند ایربگ می‌تواند فاجعه‌ای ملی باشد؛ ضمن اینکه باید مشخص شود که چرا ترمز حدود ۶۰ خودرو به درستی عمل نکرده است.

در مورد این حادثه، علاوه بر مسائلی چون غیراستاندارد بودن جاده‌ها و خطاهای انسانی، نگرانی‌هایی در مورد کیفیت خودروها وجود دارد.

کاکایی به وجود خودروهای سواری ایرانی و خارجی و خودروهای دیزل در این تصادف زنجیره‌ای اشاره می‌کند و می‌افزاید: نهادهای مختلفی باید پاسخگوی کیفیت پایین قطعات ایمنی این تعداد خودروی مختلف باشند.

**درخواست اعلام جرم علیه خودروسازان

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز به دنبال حادثه تصادف زنجیره‌ای خودروها در جاده بهبهان ـ اهواز از دادستان خواسته برای تعقیب خودروسازان داخلی و متولیان استاندارد اعلام جرم عمومی شود.

ودر اخرمیتوان گفت کاش صنعت و دانشگاه بهم گره میخورد تا یک پروژه دانشگاهی مربوط به ارتقای ایربگ ماشین ها و چگونگی بررسی و کنترل کیفیت آنها انجام میشد و سریعا بعد از دفاع در مسیر تولید قرار میگرفت و هزاران افسوس دیگر از سرمایه های علمی که مسیری برای ابراز وجود ندارند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین