کد خبر: ۷۴۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۹
مشاور اقتصادی دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری:

اطلاعات اقتصادی‌ام بیشتر از دامپزشکی است

مگر هر کس در کشور سر یک کاری است، مرتبط با رشته تخصصی‌اش است؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی و مشاور اقتصادی دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری با بیان اینکه " مگر هر کس در کشور سر یک کاری است، مرتبط با رشته تخصصی‌اش است" گفت: «اطلاعات اقتصادی‌ام بیشتر از دامپزشکی است».

به گزارش سرویس اقتصادی آفتاب، به نقل از فارس، سید‌محمد آقامیری دامپزشک و رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کارگاه آنفلونزای پرندگان در پاسخ به این سوال فارس که آیا منظور آقای دانش جعفری از دامپزشک مشاور اقتصادی دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری شما بودید؟ اظهارداشت: «بله من بودم، ولی این نظر شخصی آقای دانش جعفری است، زیرا من قبل از آن برای شرکت در انتخابات مجلس یعنی یک سال قبل استعفا کرده بودم و در 26 فروردین 87 (5 روز قبل از تودیع دانش جعفری) استعفایم پذیرفته شده بود».

آقامیری حرکت دانش‌جعفری را غیر اصولگرایی خواند و در پاسخ به این سوال که آیا حرکت خود شما که به عنوان یک دامپزشک مسئولیت مشاوره اقتصادی را پذیرفتید اصولی است؟ گفت: «نباید مدرک تحصیلی ملاک قضاوت قرار گیرد، زیرا 2 برابر آنچه در دامپزشکی خواندم درس بازرگانی و اقتصاد خواندم، هم تجربه عملی و هم علمی دارم و نظر شخصی آقای دانش ملاک نیست». 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: «مگر هر کس در کشور سر یک کاری است، مرتبط با رشته تخصصی‌اش است، از طرفی هرچه گزارش به رئیس جمهور می‌رسد که فقط از دفتر بازرسی نمی‌رسد، سایر دستگاه‌ها هم گزارش می‌دهند». 

آقامیری مشاور سابق اقتصادی دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری گفت: «گزارش‌های من را 50 نفر اقتصاد‌دان بخوانند، اگر مشکل پیدا کردند، آنگاه قضاوت شود، همچنین گزارش‌های ارایه شده که به صورت محرمانه تقدیم رئیس جمهور می‌شود را ذیحسابان رسمی و حسابرسان وزارت امور اقتصادی و دارایی تایید کرده‌اند». 

وی افزود: «کارشناسان اقتصادی را در هر جایگاه و موقعیت که باشند به مناظره دعوت می‌کنم». 

وی در مورد این که آیا یک نمونه از گزارشهای اقتصادی‌اش را در اختیار خبرنگاران قرار می دهد، گفت: «این گزارشها محرمانه بود و به دست رییس جمهور می‌رسید». 

آقامیری همچنین اذعان داشت هر تصمیم‌گیری که رئیس جمهور انجام می‌دهد، ناشی از گزارش دفتر ویژه نیست، بلکه گزارش‌های متعدد از مراکز مختلف دریافت می‌کند. 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: «مگر اقتصاد غیر از تسلط به قوانین علمی و قانون تجارت و آنچه در عمل است، می‌باشد که من هم تجربه دارم و هم در عمل کار کرده‌ام و اطلاعات اقتصادی ام بیشتر از دامپزشکی است کل قانون تجارت و گمرکی را به خوبی می دانم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۷
0
0
جناب آقا ميري بفرمايند دو برابر مطالعه ايشان در رشته اقتصاد بوده ُ. چه از اقتصاد بلد هستند يك مدل اقتصادي تعريف كنند .
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۷
0
0
اگر نامبرده دانش بيشتري از آقاي دانش جعفري دارند و اگر بيشتر از وزير مورد اعتماد آقاي احمدي نژاد بودند و هستند چرا آقاي رييس جمهور ايشان را به عنوان وزير اقتصاد پيشنهاد نكردند
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۸
1
0
اقتصاد دانان بزرگي همچون آقاميري سكان داران شكوفايي اقتصاد كشور در شرايط فعلي هستند و نبايد از آنها انتقاد كرد . وزير خارجه هم پزشك اطفال بود. ريگان رييس جمهور امريكا هم هنر پيشه بود . همه بزرگان امروز در گذشته بچه هاي كوچكي بودند.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۵
0
1
جناب آقای دکتر آقامیری در پست رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور هنوز نتوانسته اند معضل ده ساله تغییر تعرفه های بخش خصوصی دامپزشکی را حل کنند(که قاعدتا یک مسئله اقتصادی محسوب می شود)؛ با اینحال چگونه مدعی داشتن اطلاعات اقتصادی برای اداره اقتصاد کشور هستند.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۳
0
1
اگر اقاي رييس انقدر حرف نزند بهتر است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین