کد خبر: ۷۴۸۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

تکلیف برگزاری کلاس‌های ترم بعد دانشگاه آزاد مشخص شد/حداقل ۶۰درصد کلاس‌ها حضوری می‌شوند

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: در ترم بعد حداقل ۶۰ درصد کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
تکلیف برگزاری کلاس‌های ترم بعد دانشگاه آزاد مشخص شد/حداقل ۶۰درصد کلاس‌ها حضوری می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

جواد علمائی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: وزارت علوم به دانشگاه‌ها مجوز داده است که می‌توانند تا ۴۰ درصد کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند. حتی اگر در دوران کرونا نباشد.

بر این اساس، ما به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده‌ایم که برای ترم آتی، ۶۰ درصد کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنند و ۴۰ درصد کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود و قطعا از ترم بعد حداقل ۶۰ درصد کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کلاس‌های عملی ترم بعد در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ۱۰۰ درصد حضوری خواهد بود، افزود: کلاس‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از اول شیوع کرونا به صورت عملی برگزار می‌شد. در دوران شیوع کرونا، نحوه برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه آزاد به این نحو بود که اگر شرایط یک شهر، قرمز بود، برگزاری حضوری کلاس‌ متوقف می‌شد و ما در این شرایط، کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کردیم. ولی از زمانی‌که وضعیت کرونایی یک شهر از قرمز و نارنجی به زرد و آبی بهبود پیدا کرد، کلاس‌ عملی به صورت حضوری برگزار شده است و در حال حاضر نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

علمائی با اشاره به شرایط دانشجویان در حال فارغ‌التحصیلی در مناطق قرمز کرونایی، ادامه داد: در این مناطق، کلاس‌های عملی دانشجویانی که در شرف فارغ‌التحصیلی بودند را در کلاس‌های ۵ نفره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردیم و آزمایشات این دانشجویان به صورت فشرده برگزار شد. به عنوان مثال، یک گروه ۴ یا ۵ نفره، طی ۳ روز از صبح تا شب آزمایشات عملی خود را انجام می‌دادند و پس از اتمام کار این گروه‌ دانشجویی، یک گروه دیگر کار خود را در آزمایشگاه آغاز میکردند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد افزود: در آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی که وسعت هم دارند، میزهای آزمایشگاهی با فاصله از کنار هم قرار داشتند و از آنجا که تعداد دانشجویان نیز کم است، پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شود. البته پس از اتمام کار یگ گروه، قبل از ورود یک گروه دیگر، ضدعفونی‌های لازم انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین