کد خبر: ۷۴۸۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

توصیف شاعرانه سفیر ایران درخصوص روابط ایران و چین!

سفیر ایران در پکن در توئیتی با بیان این‌که هیأت ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی، اقتصادی، نفتی و بانکی در سفر امیرعبداللهیان به چین مذاکرات بسیار خوبی داشتند، نوشت: اجرایی کردن برنامه ۲۵ ساله از دستاورد‌های مهم این سفر بود.
توصیف شاعرانه سفیر ایران درخصوص روابط ایران و چین!
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد کشاورززاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (شنبه) با اشاره به سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی عالیرتبه به چین در پاسخ به دعوت «وانگ یی» همتای چینی در توئیتی نوشت: دکتر امیر عبداللهیان امروز صبح چین را به مقصد ایران ترک کرد. اجرایی کردن برنامه ۲۵ ساله از دستاورد‌های مهم این سفر بود.

سفیر ایران همچنین یادآور شد: هیأت ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی، اقتصادی، نفتی و بانکی مذاکرات بسیار خوبی داشتند. وی افزود: روابط دو کشور اکنون: از پی افکندم کاخی بلند که از باد و باران نیابد گزند.

توصیف شاعرانه سفیر ایران درخصوص روابط ایران و چین!


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (جمعه) پس از دیدار و گفتگو با «وانگ یی» همتای چینی در شهر ووشی در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر اولا توافق کردیم دو طرف اجرایی شدن و شروع عملیاتی شدن توافق همکاری‌های راهبردی و جامع ۲۵ ساله دو کشور را اعلام کنیم.

وی افزود: ما همزمان با گفتگو‌ها در چین، مقدماتی را فراهم کرده بودیم که بتوانیم امروز را روز شروع اجرای توافق جامع همکاری‌های راهبردی دو کشور اعلام کنیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: از جمله موضوعات دیگری که در دستورکار بود ما برای عملیاتی کردن قرارداد ۲۵ ساله و موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، حامل پیام کتبی آقای رئیسی رئیس جمهور به آقای شی جین پینگ رئیس جمهور چین بودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین