کد خبر: ۷۴۸۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

مردم نشانه‌های بیماری تنفسی را جدی بگیرند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مردم استان فارس خواست تا بروز هرگونه نشانه‌ای از بیماری‌های تنفسی را جدی گرفته و بدون هدر دادن فرصت، به پزشک خانواده یا نزدیکترین مرکز ۱۶ ساعته در محل سکونت خود مراجعه کنند.
مردم نشانه‌های بیماری تنفسی را جدی بگیرند
آفتاب‌‌نیوز :

سید وحید حسینی شنبه ۲۵ دی در چهارصد و هفتاد و سومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، با هشدار نسبت به گسترش سویه امیکرون در جامعه، بی توجهی نسبت به این تهدید را به منزله خطر مواجهه با بحرانی جدی در استان فارس دانست.

او با اشاره به خیز آهسته موارد افزایش ابتلا به کروناویروس در استان فارس، افزود: راهکار مهم حفاظتی در شرایط کنونی، افزایش توجه عمومی نسبت به خطر این بیماری با جدی گرفتن علایم ابتلا به بیماری و مراجعه به موقع به پزشک است تا از پیشرفت علائم بیماری و بستری شدن پیشگیری شود.

حسینی فصل سرما و خطر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا را دیگر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: به دلیل مشابهت علایم ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سویه امیکرون، ضروری ترین اقدام در صورت بروز نشانه‌های بیماری، مراجعه به موقع به پزشک خانواده و مراکز ۱۶ ساعته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری، همدلی و مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دریافت دُز سوم واکسن کروناویروس را در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر عنوان کرد.

او از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواست تا مراقبت از خود در برابر این بیماری را جدی گرفته و با تکمیل فرآیند واکسیناسیون، رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و حضور در مکان‌های شلوغ، مانع از ابتلای خود به این بیماری و درگیری با پیامدهای بعدی آن شوند.

حسینی همچنین با ابراز نگرانی از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس، خروج از وضعیت نامناسب کرونایی در استان را نیازمند مشارکت، همکاری و همدلی بیش از پیش مردم دانست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین وضعیت آمار ابتلا به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین