کد خبر: ۷۴۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۷
وکیل اولیای دم قربانیان قتل‌های محفلی کرمان مطرح کرد؛

رضایت اولیای دم صحت ندارد

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: وکیل خانواده مرحومه شهره نیک‌پور و مرحوم  محمدرضا نژادملایری سخنان اخیر رئیس کل دادگستری استان کرمان را تکذیب کرد.

دکتر نعمت احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی آفتاب درباره اظهارات رئیس کل دادگستری استان کرمان مبنی بر اعطای رضایت در پرونده قتل‌های محفلی کرمان گفت: «تاکنون موکل اینجانب و نیز خانواده همسر مرحوم شهره نیک‌پور، یعنی خانواده نژادملایری، رضایت نداده و قصد این کار را هم ندارند. آنچه از زبان رئیس دادگستری کرمان آمده، واقعیت ندارد». وی افزود: «تاکنون فقط خانواده سه تن از مقتولین رضایت داده‌اند که این مسئله ارتباطی با خانواده نیک‌پور و نژادملایری ندارد». 

احمدی درباره ادعای منتفی شدن اعدام قاتلان گفت: «هیأت عمومی دیوان عالی کشور موضوع پذیرش ادعای مهدورالدم بودن مقتولین را نپذیرفته و نیز نظریه محاکم عمومی کرمان مبنی بر قتل عمد را به کرمان ارسال نموده است، بنابراین ادعای منتفی شدن اعدام قاتلان نیز درست نیست». 

این وکیل دادگستری افزود: «هم‌اکنون وظیفه دادگاه کرمان این است که میزان مشارکت هر یک از قاتلان را تعیین کند». 

احمدی توضیح داد: «یکی از اختلافات در این پرونده این است که هم‌اکنون پنج تن از متهمان آزاد هستند، در حالی که هر یک از این افراد احکام قطعی در خصوص ربودن و آتش‌زدن و... را در پرونده خود دارند که قاعدتاً باید اکنون در حال تحمل حبس باشند». 

وی با اشاره به اینکه این گروه با سوءاستفاده از امکانات دولتی و نام مقدس بسیج، باعث بدبینی مردم به این نهاد انقلابی گردیده‌اند، افزود: «از نظر حقوقی نمی‌توان دخالت هر یک از این افراد در کل مسئله، از ربودن تا کشتن و انداختن جنازه‌ها در خارج از شهر و طعمه حیوانات قرار دادن جنازه‌ها و در نهایت آتش‌زدن خودروی آنها را تفکیک نمود، چرا که مجموع این اعمال، یک جرم واحد است». 

احمدی درباره ادامه روند این پرونده گفت: «با ارسال پرونده به کرمان و نبود رضایت و رد نظر شعبه 31 دیوان عالی، هم‌اکنون منتظر تعیین زمان جلسه دادگاه و صدور حکم لازم هستیم». 

وی درباره سخنان رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: «این سخنان با واقعیات پرونده همسویی ندارد و امیدوارم دستهای پنهانی در صدد آن نباشند که آنچه رئیس کل دادگستری کرمان گفته، به وقوع بپیوندد و خون این بی‌گناهان پایمال گردد. با شناختی که از آقای تویسرکانی دارم، امیدوارم که سخنان خود را تکذیب کنند. اظهارنظر نسبت به پرونده‌ای که هنوز حکم نهایی آن صادر نشده، قبل از جلسه دادگاه، در شأن رئیس کل دادگستری نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین